آفتاب

جبهه خلق برای آزادی فلسطین مسئولیت عملیات شهادت طلبانه در بیت المقدس را برعهده گرفت

جبهه خلق برای آزادی فلسطین مسئولیت عملیات شهادت طلبانه در بیت المقدس را برعهده گرفت

ایرنا نوشت

جبهه خلق برای آزادی فلسطین، مسئولیت عملیات شهادت طلبانه امروز سه شنبه در بیت المقدس که منجر به هلاکت 5 صهیونیست شد را بر عهده گرفت.

به گزارش پایگاه خبری 'النشره'، امروز صبح دو جوان فلسطینی به نام های غسان و عدی أبو جمل به یک موسسه صهیونیستی در غرب بیت المقدس حمله کرده و پنج صهیونیست را به هلاکت رسانده و حدود 13 نفر دیگر را نیز زخمی کردند و در جریان این حمله خود آنها نیز به شهادت رسیدند.

منابع صهیونیستی اعلام کردند که یکی از این کشته شدگان خاخامی معروف به نام 'موشه تبرسکی' است که از جمله خاخام های سرشناس بیت المقدس به شمار می رود.

روز گذشته صهیونیست ها یک راننده فلسطینی را در اتوبوسش خفه کردند؛ تحلیلگران مسایل منطقه احتمال می دهند که هلاکت این پنج صهیونیست در پاسخ به این اقدام صهیونیست ها و اقدامات دیگر رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین و توهین به مقدسات اسلامی به ویژه مسجد الاقصی است.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین سازمان چپ گرای سیاسی و نظامی فلسطینی است که در سال 1967 به رهبری 'جورج حبش' با هدف آزادی فلسطین از سیطره رژیم صهیونیستی از طریق مبارزات چریکی بنیان گذاری شد.

این گروه دومین گروه بزرگ در سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) پس از فتح است و معمولاً مواضع سرسختی برای تحقق خواسته های ملی فلسطینیان اتخاذ کرده و با خط مشی فتح مخالف است.

رهبری این سازمان را از ابتدای تأسیس تا سال 2000 جرج حبش بر عهده داشت. پس از استعفای حبش در این سال 'ابوعلی مصطفی' جانشین او شد و پس از کشته شدن ابوعلی مصطفی (مصطفی الزبری) دبیرکل این سازمان در سال 2001 در حملهٔ موشکی رژیم صهیونیستی، 'احمد سعدات' جانشین وی شد.

سعدات نیز در سال 2008 توسط یک دادگاه نظامی صهیونیستی به اتهام رهبری یک 'سازمان تروریستی غیرقانونی'، محاکمه و به 30 سال حبس محکوم شد و هم اکنون در زندانی در فلسطین اشغالی به سر می برد.

مقر این حزب در شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن است و شاخهٔ نظامی آن پس از ترور ابوعلی مصطفی به یاد او گردان های ابوعلی مصطفی نام گرفته است. این سازمان 3 نماینده در مجلس قانون گذاری 132 نفری فلسطین دارد.

4949

کد N586955

وبگردی