آفتاب

تلاش برای تعقیب قضایی رهبر کاتالان‌های اسپانیا

تلاش برای تعقیب قضایی رهبر کاتالان‌های اسپانیا

دادستان کل اسپانیا قصد دارد از آرتور ماس، رهبر کاتالان‌های این کشور به دلیل بی‌توجهی به حکم دادگاه و برگزاری یک همه پرسی نمادین در خصوص استقلال منطقه کاتالان، شکایت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در صورتی که اقدام دادستان کل اسپانیا موفقیت آمیز باشد تعقیب قضایی آرتور ماس سبب خواهد شد که وی نتواند در انتخابات‌های منطقه‌ای آینده کاندید شود.

انتظار می‌رود تعقیب قضایی آرتور ماس به اتهام نافرمانی و تحریک به ناآرامی انجام شود. در تاریخ 9 نوامبر طی یک همه پرسی نمادین بالغ بر دو میلیون کاتالان رای به جدایی این منطقه از اسپانیا دادند. دادگاه قانون اساسی اسپانیا این همه پرسی را معلق اعلام کرده بود.

پیشتر دفتر دادستان منطقه کاتالونیا با تعقیب قضایی آرتور ماس مخالفت کرده بود.

این اقدام قضایی ممکن است به غیر از رهبر کاتالان‌ها دیگر اعضای دولت این منطقه که در این همه پرسی دخیل بوده‌اند را نیز در بر بگیرد.

از آنجا که محدودیت‌های قانونی در خصوص همه پرسی نمادین کاتالونیا وجود داشت این همه پرسی با سازماندهی سازمان‌های مردمی حامی استقلال انجام شد هرچند که احتمالا دادستان اسپانیا عنوان خواهد کرد که مشارکت آرتور ماس در سازماندهی این همه پرسی برخلاف حکم دادگاه قانون اساسی درباره تعلیق این همه پرسی بوده است.

انتهای پیام

کد N586919

وبگردی