آفتاب
مصری در دیدار سفیر کوبا؛

باید از ظرفیت‌ دو کشور به نفع دو ملت استفاده کرد

باید از ظرفیت‌ دو کشور به نفع دو ملت استفاده کرد

گروه دوستی پارلمانی ایران و کوبا برای توسعه روابط دوسویه فی‌مابین دو کشور آمادگی کامل دارد. فعال شدن سازوکارهای گفت‌وگو میان گروه‌های دوستی دو کشور به تعمیق بیشتر مناسبات فیمابین خواهد انجامید.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کوبا در دیدار سفیر کوبا در تهران به نقش مجالس در توسعه همکاری‌های میان کشورها اشاره کرد و از مجالس ایران و ‌کوبا به عنوان دو نهاد تأثیرگذار در سیاست خارجی یاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا عبدالرضا مصری از ظرفیت‌های زیاد کوبا و ایران برای تسهیل ارتباطات دولتی و بخش‌های خصوصی دو کشور  یاد کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های این دو کشور به نفع دو ملت استفاده کرد.

عبدالرضا مصری گروه‌های دوستی پارلمانی را نهادهایی تأثیرگذار در افزایش ارتباطات پارلمانی دانست و افزود: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کوبا برای توسعه روابط دوسویه فیمابین دو کشور آمادگی کامل دارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کوبا تصریح کرد: فعال شدن سازوکارهای گفت‌وگو میان گروه‌های دوستی دو کشور به تعمیق بیشتر مناسبات فیمابین خواهد انجامید.

مصری با اشاره به سطح عالی روابط سیاسی دو کشور، ادامه داد: سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران تعامل سازنده با کشورهای آمریکای لاتین با اولویت توسعه روابط با کشورهای انقلابی منطقه به‌ویژه کوبا می‌باشد.

وی بر لزوم تبادل نظر و هماهنگی میان مقامات دو کشور در چهارچوب اتحادیه بین‌المجالس و سایر سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تأکید کرد.

ولادیمیر گونزالس کسادا سفیر کوبا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد همکاری‌های سیاسی میان دو کشور، گفت: مقامات دولتی و پارلمانی ایران و کوبا باید از ظرفیت‌ همکاری‌های سیاسی میان کشور جهت ارتقای روابط فیمابین در بخش‌های دیگر از جمله در عرصه‌های اقتصادی استفاده نمایند.

وی با تأکید بر رویکرد مثبت مجلس کوبا نسبت به توسعه همکاری‌ها با مجلس شورای اسلامی، افزود: مجلس کوبا از گسترش همکاری‌های فیمابین در سطوح مختلف از جمله کمیسیون‌های تخصصی و گروه‌های دوستی با مجلس شورای اسلامی استقبال می‌کند.

ولادیمیر گونزالس کسادا در تهران، دعوت‌نامه رئیس گروه دوستی پارلمانی کوبا و ایران جهت سفر گروه دوستی پارلمانی کشورمان به هاوانا را به عبدالرضا مصری تقدیم کرد.

کد N586914

وبگردی