آفتاب
آیت‌الله علوی بروجردی در دیدار مشاور وزیر کشور؛

تندروها بین مردم جایگاهی ندارند / هر کس گله‌مند است، معاند نظام نیست

تندروها بین مردم جایگاهی ندارند / هر کس گله‌مند است، معاند نظام نیست

نباید افراد را بی‌خودی دسته‌بندی کرد. هر کسی که گله‌مند است را نمی‌توان معاند یا مخالف نظام خطاب کرد. تندورها در بین مردم جایگاهی ندارند و مردم با دولت هستند. مقام معظم رهبری هم جانب مردم را دارد و می‌خواهد به مردم خدمت بیشتری شود.

آیت‌الله سید محمدجواد علوی بروجردی، امروز در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین داوود نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات، با مهم‌دانستن مشاورت دولت و وزارت کشور اظهار کرد: فردی باید در این جایگاه انتخاب شود که در دل حوزه باشد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوزه، آیت‌الله علوی بروجردی اضافه کرد: در حوزه‌های علمیه افراد معمم زیاد هستند، ولی ممکن است شناختی با حوزه نداشته باشند، بنابراین شخصیتی در این جایگاه موثر واقع می‌شود که از دل حوزه باشد و تفکرات، شخصیت‌ها و حیثیت‌های حوزه را بشناسد.

این استاد حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین نمازی به عنوان مشاور وزیر کشور در امور روحانیت را انتخابی بجا و شایسته عنوان کرد و افزود: متاسفانه در دولت گذشته تعامل سازنده بین دولت و حوزه ایجاد نشده بود.

نظام، هویت شیعه است

وی با بیان این که امروز نظام جمهوری اسلامی در جایگاه شایسته‌ای قرار دارد، اظهار کرد: نظام، هویت شیعه است و مقام معظم رهبری هم عمود خیمه نظام هستند.

وی به تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: این سردار سلیمانی بود که جلوی قتل عام اهالی آمرلی در عراق را گرفته است. امروز در یمن، حوثی‌ها و در لبنان، حزب‌الله حرف اول را می‌زنند و اگر جمهوری اسلامی ایران در مسئله سوریه ورود پیدا نمی‌کرد، امروز یک حکومت سلفی وهابی در آنجا حاکم بود.

آیت‌الله علوی بروجردی تاکید کرد: نظام اسلامی در جایگاه ممتازی قرار دارد و باید با تدبیر، این نظام را حفظ و مشکلات را برطرف کرد.

این استاد درس خارج حوزه، علمای دین را افرادی دلسوز و اهل فکر دانست و با اشاره به وجود علمای بزرگ در شهرهای مختلف کشور، بر لزوم بهره‌مندی از نظرات و پیشنهادات آنها تاکید کرد.

هر کسی گلایه داشت مخالف نیست

وی با اشاره به دسته‌بندی و جناح بندی‌هایی که در این زمینه صورت گرفته، اظهار کرد: نباید افراد را بی‌خودی دسته‌بندی کرد. هر کسی که گله‌مند است را نمی‌توان معاند یا مخالف نظام خطاب کرد.

وی ادامه داد: تندورها در بین مردم جایگاهی ندارند و مردم با دولت هستند. مقام معظم رهبری هم جانب مردم را دارد و می‌خواهد به مردم خدمت بیشتری شود.

آیت‌الله علوی بروجردی تدبیر را اساس موفقیت در کارها ذکر کرد و نظارت بر کار استانداران و مسئولان اجرایی استان‌های کشور را امری مهم دانست.

وی جلب سرمایه‌های خیرین و ثروتمندان برای رونق بخشی به فضای تولید و اشتغال‌آفرینی را یکی از کارهای مهم استانداران ذکر کرد و افزود: اگر برای جوانان اشتغالزایی شود، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه فروکش می‌کند.

رییس‌جمهور اهل مشورت است

این استاد حوزه بر لزوم حمایت از افرادی که مولد شغل هستند تاکید کرد و گفت: خوشبختانه اعضای کابینه دولت کنونی برنامه‌ریزی خوبی دارند و شخصیت‌های کارکرده و باتجربه‌ای هستند، آقای روحانی هم برای انجام کارها از دیگران مشورت می‌گیرد.

آیت‌الله علوی بروجردی، تلاش برای کنترل تورم و رشد تولید را ضروری دانست و تاکید کرد: درد کشور ما تحریم نیست، بلکه بی‌تدبیری بود. اقتصاد ما با تحریم زمین نمی‌خورد، بلکه با بی‌تدبیری زمین خورده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش وزارت کشور را از با اهمیت‌ترین وزارتخانه‌ها ذکر کرد و افزود: خوشبختانه وزیر کشور اهل تدبیر و شخصیتی معقول و معتدلی است.

کد N586900

وبگردی