آفتاب
فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) در جمع خبرنگاران:

تحلیل تحرکات گروهک داعش را رصد و تدریس می‌کنیم

تحلیل تحرکات گروهک داعش را رصد و تدریس می‌کنیم

استراتژیست شدن خیلی سخت و دشوار است و هیچ کس یک شبه استراتژیست‌ نمی‌شود زیرا نگاه آنها از بالا و کاملا راهبردی است و ما می‌دانیم که سطح عملیات مربوط به فرماندهان مثل زمینی یا هوایی می‌شود اما سطح راهبردی مربوط استراتژیست‌ می‌شود.

فرمانده دافوس در حاشیه سومین همایش آزادسازی سوسنگرد در جمع خبرنگاران در رابطه با اهداف دانشگاه جنگ اظهار داشت: ما تمامی اخبار آموزشی نظامی جهان را رصد می‌کنیم و حتی تحلیل تحرکات گروهک داعش را رصد و تدریس می‌کنیم

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرسرتیپ دوم حسین ولیوند تصریح کرد: دانشگاه‌های جنگ دنیا با بسته‌بندی تاریخ جنگ‌های گذشته خود و یا جنگ‌های کشورهای دیگر به بررسی آن می‌پردازند و این کار ارزشمندی است که می‌تواند در آینده به آن کشور کمک کند.

فرمانده دافوس افزود: راهبردهای ما برای پرداختن به جنگ‌ها، توقف متجاوز، بیرون راندن متجاوز، تنبیه و مشخص ساختن سرنوشت جنگ است.

وی بیان داشت: ما تمامی عملیات‌های کشور را تحلیل کردیم اما اکنون به صورت مناسبتی با برگزاری همایش‌هایی عملیات‌های دفاع مقدس را به صورت جداگانه تحلیل می‌کنیم از همین رو مقالات متعددی را دریافت کرده‌ایم که 180 مقاله آن نظامی است و با دسته بندی‌های صورت گرفته مقالات علمی پژوهشی زیادی را مورد تحلیل قرار داده ایم و این مقالات هم در دانشگاه دافوس ایران تدریس می‌شود.

وی در رابطه با رصد اخبار آموزشی نظامی جهان گفت: ما تمامی اخبار آموزشی نظامی جهان را رصد می‌کنیم و حتی تحلیل تحرکات گروهک داعش را رصد و تدریس می‌کنیم و هر کس در هر نقطه‌ای با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دشمنی داشته باشد آن را رصد می‌کنیم.

امیر ولیوند در رابطه با طریق استراتژیست‌ شدن گفت: استراتژیست شدن خیلی سخت و دشوار است و هیچ کس یک شبه استراتژیست‌ نمی‌شود زیرا نگاه آنها از بالا و کاملا راهبردی است و ما می‌دانیم که سطح عملیات مربوط به فرماندهان مثل زمینی یا هوایی می‌شود اما سطح راهبردی مربوط استراتژیست‌ می‌شود.

کد N586884

وبگردی