آفتاب
سرلشکر رحیم‌صفوی در همایش دانشمند برجسته:

برخی کشورهای فرامنطقه‌ای خواب‌هایی برای ایران و منطقه دیده‌اند/

برخی کشورهای فرامنطقه‌ای خواب‌هایی برای ایران و منطقه دیده‌اند/

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه وضعیت مردم می‌تواند از وضعیت کنونی بهتر باشد، گفت: چه کسی باید اشتغال را حل کند؟، لذا جوانان ما باید بتوانند پس از پایان دوره تحصیلشان شغلی مناسب داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرلشکر یحیی رحیم‌صفوی، دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز در همایش دانشمند برجسته که برای بزرگداشت شهید تهرانی مقدم در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57  شروع تجدید حیات علمی، سیاسی، فرهنگی و تمدنی جهان اسلام بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی در عرصه سیاست خواسته و رأی مردم را برای یک حکومت مردم پایه و مردم سالار دینی به ارمغان آورد که همین مهم نیز زمینه‌ساز یک تمدن جدید اسلامی شد.

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: این تمدن اساس و پایه‌اش به خردورزی علم و دانش و توجه به جوانان و میدان را  برای استعدادهای درخشان باز کردن، بوده و هست.

سرلشکر رحیم‌صفوی ادامه داد: یکی از این میدان ها، میدان جنگ بود که باعث شد جوانان نبوغ و خردمندی، شهامت، صبر و استقامت خود را نشان دهند.

وی با بیان اینکه بیش از 10 هزار دانشجو در زمان جنگ در میدان حضور داشتند و ما نیز در عملیات های خود همانند عملیات فاو از تمام علوم و فنون استفاده می کردیم، اظهار داشت: برخی ساده اندیشان که عنوان می کنند جنگ همینطوری اداره شد، نمی دانند که چه سال های پررنگی بود و حتی در سخنانشان برخی از فرماندهان جنگ را زیر سوال می برند که بنده از آنها بسیار گله دارم.

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه ملت ما هم‌اکنون در مرحله خیزش و یا زمینه سازی برای ایجاد پیشرفت علمی، فرهنگی و تمدنی برای جهان اسلام قرار گرفته است، ادامه داد: اندیشمندان، سیاست‌مداران و دولتمردان ما و همچنین مقام معظم رهبری نیز به عنوان سکان‌دار انقلاب اسلامی بسیار به علم تاکید دارند.

سرلشکر رحیم‌صفوی تاکید کرد: غربی ها نمی خواهند که ما از این سکوی پرش حرکت کنیم و تمام فشارهای آنها به دلیل آن است که می دانند که اگر بر قدرت سیاسی و ا قتصادی ایران، علم سوار شود، قدرت آن بسیار دوچندان خواهد شد که به ضرر آنها است.

وی با تاکید بر اینکه علم؛ قدرت، توانایی، ثروت، آزادی و استقلال است و بدون علم نمی توانیم کشور را مستقل نگه داریم، افزود: شهید طهرانی‌مقدم توانست با علم خود توپخانه سپاه را تشکیل و پیشرفت های بسیاری را در این زمینه برای کشور و ملت به ارمغان بیاورد، به طوری که با اقتدار موشکی که توانستیم بیافرینیم، ایران را به عنوان لنگرگاه ثبات منطقه معرفی کرد و نقشه های شوم فرامنطقه ای را که بعد از اشغال عراق و افغانستان به دنبال پیاده سازی برنامه هایی برای ایران بودند، ناکام گذاشت.

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه شناخت ظرفیت های ملی کشور برای جوانان بسیار ضروری است، گفت: باعث تأسف است پس از گذشت 35 سال نتوانستیم ظرفیت های علمی دانشگاهیان را پشتوانه دستگاه های اجرایی کشور قرار دهیم و علم را با صنعت متصل و تبدیل به منفعت و ثروت کنیم.

سرلشکر رحیم‌صفوی ادامه داد: اگر دولت بتواند از این ظرفیت در تدوین برنامه ششم توسعه و اجرای آن استفاده کند، پشتوانه خوبی برای دستگاه های کشور خواهد بود.

وی با اشاره به نقشه های شوم دشمنان بر علیه جمهوری اسلامی گفت: آنها نمی خواهند که ما قدرت اول علمی منطقه در سال 1404 باشیم و تلاش دارند که ایران را عقب نگه دارند، به طوریکه هم اکنون وزن سیاسی و نفوذ کشورمان به سایر کشورهای همسایه افزایش یافته که نمی توانند این موفقیت را تحمل کنند.

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا با اشاره به وضعیت فعلی مردم از نظر معیشتی تاکید کرد: زندگی مردم ما بهتر از این می تواند باشد. چه کسی قرار است موضوع اشتغال را حل کند؟ البته منظور من فقط در حوزه دولتی نیست بخش خصوصی هم شامل این موضوع هم می شود، جوانان ما باید بتوانند بعد از پایان تحصیل خود، شغل و کار مناسبی را پیدا کنند.

سرلشکر رحیم‌صفوی تاکید کرد: دولت ها موظفند رفاه، آسایش، اشتغال و نیازمندی های ملت ها را تامین کنند. البته در این زمینه نیز اقدام اخیر وزارت بهداشت در حوزه سلامت بسیار موفق بوده و جای تبریک دارد. بسیار خوب است این قبیل اقدامات نیز در حوزه های اشتغال، صنعت و کشاورزی علی‌الخصوص اشتغال انجام گیرد.

وی با بیان اینکه ما هم‌اکنون 4 میلیون دانشجو داریم و این تعداد نیز حداقل 4 سال دیگر وارد بازار کار می شوند، گفت: ما همچنین در شرایط فعلی 2 میلیون نفر بیکار داریم که در چهار سال آینده به 6 میلیون نفر خواهد رسید و دولت هر ساله باید یک و نیم اشتغال ایجاد کند که البته دولت تدبیر و امید می‌تواند برای تحقق این مهم و اشتغال جوانان برنامه داشته باشد.

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا با اشاره به شرایط ایران در منطقه تصریح کرد: ما نسبت به کشورهای همسایه از وضعیت خوبی برخورداریم. البته کشورهای فرامنطقه‌ای برای ایران و منطقه خواب‌هایی دیده‌اند، لذا امیدواریم خواب آنها تعبیر نشود.

سرلشکر رحیم‌صفوی خاطر نشان کرد: ما از رهبری هوشمند، مدبر، فرزانه، دولتی منتخب مردم و مجلسی ارزشمند و از دانشگاه های بسیار خوبی برخوردار هستیم که امیدوارم از شرایطی که در آن قرار گرفتیم با  عنایت خداوند متعال از این پیچ تاریخی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند، عبور کنیم و کشور با استقلال به سمت پیشرفت و زمینه ساز تمدن جدید اسلامی پیش برود.

کد N586800

وبگردی