آفتاب
سخنگوی سازمان اوقاف:

اجرای امینانه نیات واقفان اولویت اصلی اوقاف در سال 94 است

اجرای امینانه نیات واقفان اولویت اصلی اوقاف در سال 94 است

سخنگوی سازمان اوقاف با اشاره به جمع‌آوری اطلاعات موقوفات و اسناد وقفی، در قالب سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات گفت: در این راستا، اجرای امینانه نیات واقفان براساس اطلاعات سامانه، اولویت اصلی اوقاف در سال 94 است.

سخنگوی سازمان اوقاف با اشاره به جمع‌آوری اطلاعات موقوفات و اسناد وقفی، در قالب سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات گفت: در این راستا، اجرای امینانه نیات واقفان براساس اطلاعات سامانه، اولویت اصلی اوقاف در سال 94 است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسن ربیعی در همایش مسئولان روابط عمومی ادارات کل اوقاف استان‌ها اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش دو روزه که روز دوم آن، با حضور معاونان و مدیران کل ستاد و ادارات کل اوقاف استان‌ها و مسئولان فرهنگی برگزار می‌شود، بررسی اولویت‌های برنامه‌ای تا پایان سال 93 و تشریح اولویت‌های سازمان در سال 94 است.

وی با اشاره به اینکه اولویت اصلی برنامه‌های سال 94 سازمان اوقاف، اجرای امینانه نیات واقفان است، گفت: اجرای امینانه نیات واقفان، همواره طی 5 سال اخیر در دستور کار سازمان اوقاف بوده است اما با توجه به اقدامات و اخذ اطلاعات و آمارهای دقیق از موقوفات کشور طی سال‌های اخیر، هم اکنون آمار و نقشه اطلاعاتی موقوفات کشور در قالب سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه گردآوری و تدوین شده است و بدین جهت در سال 94 ، تمام ظرفیت و ارکان سازمان، در راستای اجرای امینانه نیات واقفان تلاش خواهند کرد.

ربیعی با اشاره به اینکه هم اکنون اوقاف به یک بلوغ و تکمیل اطلاعات در خصوص موقوفات دست یافته است، تصریح کرد: براساس اطلاعات موجود در سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه، مشخص است که در چه تاریخ و مکانی در یک استان، باید نیت یک موقوفه اجرایی شود.

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه براساس ماموریت سازمانی، معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف، مامور اجرای نیات واقفان خیراندیش است، افزود: براساس اطلاعات جمع آوری شده در سامانه، اجرای امینانه نیات واقفان، با تکیه بر اطلاعات دقیق در دستور کار قرار گرفته و در این راستا، تمام معاونت‌ها، ادارات کل و ارکان سازمان مأمور اجرای امینانه نیات واقفان هستند و شرح وظایفی برای هریک تعریف شده است.

وی وظیفه روابط عمومی‌ها را در این زمینه، اطلاع رسانی و تبلیغات برشمرد و تصریح کرد: اطلاع رسانی اجرای امینانه نیات از طریق ابزارهای رسانه‌ای و بهره گیری از تبلیغات به عنوان شیوه اطلاع رسانی مستقیم و در نهایت تعامل فی مابین با دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط، وظیفه و مأموریت مسئولان روابط عمومی است.

ربیعی با اشاره به اینکه برای اولویت‌های پیش بینی شده سازمان اوقاف در سال 94 ، ماموریت هریک از معاونت‌ها و ادارات کل ستاد و استان‌ها مشخص شده است، گفت: اجرای امینانه نیات واقفان، تحول در منابع انسانی و تحول اقتصادی؛ اولویت برنامه‌ای سازمان اوقاف در سال 94 است.

وی اضافه کرد: یکی از افتخارات مدیریت فعلی در سازمان اوقاف، تبدیل سبک وقف فردی به وقف جمعی است که باتوجه به شرایط کنونی اقتصادی جامعه، نیازمند تحول بود و عرضه اوراق وقف یکی از مصداق‌های این تحول است.

انتهای پیام

کد N586605

وبگردی