آفتاب

آغاز انتخابات پارلمانی بحرین در خارج از کشور

آغاز انتخابات پارلمانی بحرین در خارج از کشور

انتخابات پارلمانی بحرین امروز(سه شنبه) در حالی در مقر سفارتخانه‌های این کشور در مناطق مختلف جهان آغاز شد که گروه‌های مخالف به ویژه شیعیان آن را تحریم کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی محیط، خبرگزاری رسمی بحرین اعلام کرد که روند انتخابات پارلمانی بحرین ابتدا در توکیو، پایتخت ژاپن آغاز شد که شهروندان بحرینی با حضور در پای صندوق‌های رای در ژاپن در این انتخابات شرکت کردند.

در این دوره به رای دهندگانی که برای شرکت در انتخابات ثبت نام نکرده بودند نیز اجازه داده شد تا در انتخابات شرکت کنند. سفارت بحرین در آمریکا نیز آخرین سفارتخانه‌ای است که انتخابات در آنجا صورت گرفت.

تعداد کسانی که در خارج از بحرین برای مشارکت در انتخابات ثبت نام کرده اند 1667 تن است و تعداد کل ثبت نام کنندگان در داخل و خارج این کشور حدود 349 هزار و 713 تن است.

پیش بینی می‌شود که نتایج آراء اخذ شده در خارج از بحرین همزمان با نتیجه انتخابات داخل بحرین که قرار است 22 نوامبر برگزار گردد، اعلام شود.

انتخابات پارلمانی بحرین با وجودا تحریم‌ مخالفان که عمدتا شیعه هستند برگزار شد. مخالفان برگزاری انتخابات از تمامی اعضا و طرفداران خود خواسته‌اند تا در این انتخابات شرکت نکنند چرا که آنان معتقدند کشورشان در حال پشروی به سمت آینده‌ای مجهول و ورود به یک بحران سیاسی است.

در مقابل روسای جمعیت‌های سیاسی شرکت کننده در انتخابات از جمله عبدالطیف محمود، رئیس نشست وحدت ملی (بزرگترین گروه سنی در بحرین) پیش بینی کردند که جمعیت زیاد در این انتخابات شرکت خواهند کرد و استقبال خوبی از آن‌ صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N586593

وبگردی