آفتاب

ترس صهیونیست‌ها از توافق هسته‌ای با انتشار 6 شرط آیپک

ترس صهیونیست‌ها از توافق هسته‌ای با انتشار 6 شرط آیپک

لابی صهیونیستی آیپک در اقدامی مداخله‌جویانه شش شرط مورد نظر خود برای توافق هسته‌ای با ایران را تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی که رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه است، آیپک که بزرگ‌ترین لابی صهیونیستی در آمریکا به شمار می‌آید در یادداشتی مداخله‌جویانه با تکیه بر این ادعا که ایران در فعالیت‌های هسته‌ای‌اش به دنبال دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای است شش شرط را برای یک توافق مناسب با ایران تعیین کرد.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی آیپک این شروط عبارتند از:

1- ایران باید تأسیسات آب سنگین اراک را برچیند یا این‌که آن را به یک راکتور آب سبک تبدیل کند تا هیچ راهی برای تبدیل پلوتونیوم به یک سلاح هسته‌ای نداشته باشد.

2- ایران باید زیربنای سانتریفیوژهای خود را برچیند به‌گونه‌ای که هیچ راهی برای استفاده از اورانیوم برای ساخت سلاح هسته‌ای نداشته باشد.

3- بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید اجازه دسترسی به هر یک از نقاط تأسیسات هسته‌ای ایران را داشته باشند.

4- ایران باید به‌طور کامل تلاش‌های گذشته خود برای مجهز شدن به سلاح هسته‌ای را توضیح دهد.

5- کاهش تحریم‌ها علیه ایران باید به صورت مرحله به مرحله انجام شود تا اطمینان حاصل شود که ایران به تعهدات خود پایبند است.

6- توافقی که بتواند موجب محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران شود باید برای چندین دهه و نه چند سال ادامه داشته باشد.

این لابی صهیونیستی هم‌چنین تهدید کرده است که اگر هر یک از این شروط در هرگونه توافق هسته‌ای با ایران وجود نداشته باشد از نفوذ و قدرت خود در کنگره برای اعمال تحریم علیه ایران استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی در حالی ایران را به تلاش برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای متهم می‌کند که خود تنها دارنده بمب اتم در منطقه خاورمیانه به‌شمار می‌رود.

رژیم صهیونیستی که همواره از مخالفان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 بوده است در جریان این تلاش‌های دیپلماتیک سعی کرده تا با استفاده از نفوذ و قدرت خود در کنگره آمریکا در مذاکرات هسته‌ای خلل ایجاد کند.

انتهای پیام

کد N586379

وبگردی