آفتاب

استعفای وزیر خارجه رومانی در پی اعتراضات انتخاباتی

استعفای وزیر خارجه رومانی در پی اعتراضات انتخاباتی

دومین وزیر امور خارجه رومانی در کمتر از 10 روز استعفا داد. این اقدام در پی اعتراضات مردمی و ناکام ماندن اکثر اتباع این کشور در خارج برای شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری رخ داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "تئودور ملسکانو" امروز (سه‌شنبه) به دنبال اینکه هزاران شهروند رومانی ساکن خارج نتوانستند در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در روز یکشنبه شرکت کنند و اعتراضات گسترده‌ای که در سراسر کشورهای اتحادیه اروپا به راه افتاد، استعفا کرد.

ملسکانو دومین وزیر خارجه رومانی است که در کمتر از 10 روز استعفا می‌دهد. پیشتر نیز تیتوس کورلاتیان از سمت وزیر امور خارجه رومانی استعفا کرده بود.

مناقشه انتخاباتی رومانی پس از آن آغاز شد که رومانیایی‌هایی که در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا زندگی می‌کردند و یا ساکن کشورهای دیگر بودند و قصد داشتند در سفارتخانه‌های این کشور در انتخابات شرکت کنند، از بابت تشکیل صف‌های طولانی و همچنین تمام شدن فرم‌های مخصوصی که برای رای دادن می‌بایست امضا می‌شد، شکایت کردند. معترضان بر این باورند که مشکل رای‌دهی ساکنان خارج‌نشین، برنامه طراحی شده بر ضد حامیان ویکتور پونتا بوده است.

ویکتور پونتا پس از شکست در این انتخابات گفت: من به کلاوس یوهانیس از حزب محافظه‌کار رومانی برای این پیروزی تبریک می‌گویم. مردم همیشه درست می‌گویند.

یوهانیس که از اقلیت آلمانی و شهردار شهر سیبیو است، با کسب 55.8 درصد آرا از ویکتور پونتا با 44.2 درصد آرا پیشی گرفت و پیروز شد.

انتهای پیام

کد N586243

وبگردی