آفتاب

ابراز امیدواری لاوروف نسبت به بهبود روابط مسکو- اتحادیه اروپا

ابراز امیدواری لاوروف نسبت به بهبود روابط مسکو- اتحادیه اروپا

وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که زمان برای بهبود روابط مسکو با اتحادیه اروپا همچنان وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت: موضع اتحادیه اروپا در قبال بحران اوکراین شامل استانداردهای دوگانه بود و این اتحادیه تلاش کرده تا از اهرم تحریم و انداختن بار مسوولیت به دوش طرف دیگر، اعتماد و ثبات را در این منطقه تضعیف کند.

لاوروف افزود: ما همچنان امیدواریم که راهی برای بازگشت روابط حسنه میان مسکو و اتحادیه اروپا وجود داشته باشد. ما به توسعه همکاری‌ها بر پایه منافع مشترک و به صورت برابر تمایل داریم.

روابط میان روسیه و غرب به دنبال بحران اوکراین تیره شد و آمریکا و اروپا تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه اعمال کردند و مسکو نیز در واکنش به آن واردات مواد غذایی را از سوی کشورهای تحریم‌کننده، منع کرد.

غرب، روسیه را به حمایت از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب شرق اوکراین متهم می‌کند و این در حالی است که روسیه مرتبا هرگونه دست داشتن در این ناآرامی‌ها را رد می‌کند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو امیدوار است غرب خطر طرح‌های کی‌یف را برای ازسرگیری عملیات ویژه نظامی در مناطق شرقی اوکراین را درک کند.

سرگئی لاوروف تاکید کرد که بحران اوکراین نتیجه کودتای اواخر فوریه و عملیات نظامی علیه جدایی‌طلبان است.

وی گفت: ما بر از سرگیری مذاکرات بین همه اوکراینی‌ که شامل تمام گروه‌های منطقه باشد، تاکید می‌کنیم.

لاوروف در جریان کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه بلاروس اظهار کرد: کی‌یف به جای اینکه تماس‌های پایدار را با کسانی که نتایج کودتای مسلحانه را نپذیرفتند، برقرار کند، به سناریوی اعمال سیاست‌های اجتماعی- اقتصادی طاقت‌فرسا علیه ساکنان جنوب شرق اوکراین دست زد و هم‌اکنون نیز به از سرگیری تلاش‌ها برای حل نظامی بحران تهدید می‌کند.امیدوارم همکاران غربی ما که بر روی مقام‌های کی‌یف نفوذ دارند، خطر چنین رویکردهایی را درک کنند.

انتهای پیام

کد N585849

وبگردی