آفتاب

گزارش و تصاویر یورونیوز از حضور اتباع فرانسوی و انگلیسی در میان جلادان داعش

گزارش و تصاویر یورونیوز از حضور اتباع فرانسوی و انگلیسی در میان جلادان داعش

به گفته مقام های فرانسه، دست کم یک شهروند این کشور در میان جلادان گروه تروریستی داعش است که در جریان سر بریدن هجده اسیر سوری و امدادرسان آمریکایی شرکت داشته است.

 

 

 

به گزارش وب سایت شبکه خبری یورونیوز ، تاکنون «ماکسیم اُشار» ۲۲ ساله رسما از سوی مقام های فرانسوی شناسایی شده اما احتمال می رود یک شهروند فرانسوی دیگر نیز در این اقدام مشارکت داشته باشد.

برنارد کازنوو، وزیر کشور فرانسه گفت: «این پرونده حتی پیش از انتشار ویدیو در آخر هفته، تحت بررسی قضایی بود و به وزارت امنیت کشور سپرده شده بود. اکنون این مقامات قضایی هستند که باید در مورد استفاده از عناصری که در دست پلیس است، تصمیم بگیرند.»

در بریتانیا نیز، شهروندی بنام «احمد مثنی» به روزنامه «دیلی میل» گفت که احتمالا پسر ۲۰ ساله اش «ناصر» یکی از شانزده جلادی است که در ویدیوی داعش دیده می شوند.

در این رابطه، دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا در مقابل پارلمان این کشور گفت که بزودی لایحه جدیدی برای مبارزه با تروریسم ارائه خواهد داد.

آقای کامرون گفت: «در رابطه با برخی از اقداماتی که به عنوان بخشی از قانون ضدتروریسم جدید بریتانیا ارائه خواهیم کرد، جزئیات بیشتری را تنظیم کرده ام. همانطور که پارلمان اطلاع دارد، این شامل اختیارات جدید پلیس برای ضبط گذرنامه و جلوگیری از سفر افراد مظنون می شود و همچنین جلوگیری از بازگشت اتباع بریتانیایی، مگر اینکه این کار تحت نظر ما انجام شود.»

در ویدیویی که روز یکشنبه گروه تروریستی داعش منتشر کرد تصاویری از گردن زدن زندانیان سوری و همچنین عبدالرحمان (پیتر) کاسیگ، امدادگر آمریکایی که در سوریه ربوده شده بود، دیده می شود.

49261

کد N585642

وبگردی