آفتاب
مطهری در موافقت با آشتیانی:

دانش هیچ نامه ای علیه نظام را امضا نکرده است/ کاری نکنید خاطره مجلس ششم تداعی شود

دانش هیچ نامه ای علیه نظام را امضا نکرده است/ کاری نکنید خاطره مجلس ششم تداعی شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در موافقت با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم گفت: کاری نکنیم که خاطره بدی از مجلس نهم در ذهن مردم و دانشگاهیان باقی بماند و این مجلس یادآور مجلس ششم ولی از نوع اصولگرایان شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی رای اعتماد به دانش آشتیانی بررسی شد. علی مطهری در موافقت با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم گفت: ما نمایندگان مجلس باید بنیان کارمان را بر تقوای الهی قرار دهیم و تا زمانی که حجت بر ما تمام نشده رای مثبت و منفی ندهیم.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: من در طول دوران نمایندگی ام در سه جا به صورت قاطع وارد شدم و طراح بودم. یکی استیضاح وزیر کشور اسبق، دوم استیضاح وزیر کار سابق و سوم سوال از رئیس جمهور سابق.

وی ادامه داد: در اولی مسئله دروغ مطرح بود که نمی شد از آن گذشت در دومی مسئله قانون گریزی و بلکه قانون ستیزی مطرح بود و در سومی هم که سوال از رئیس جمهور بود مسئله قانون ستیزی مطرح بود که رئیس جمهور وقت به صراحت اعلام می کرد که من قانونی را که خودم تشخیص بدهم که با قانون اساسی منطبق نیست اجرا نمی کنم.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: مجلس نباید حتی یک ساعت به چنین کسی اجازه باقی ماندن در این مسند را می داد چه اقای احمدی نژاد باشد و چه آقای روحانی.

مطهری تصریح کرد: امروز هم ما برای دادن و ندادن رای اعتماد به آقای دانش آشتیانی باید حجت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه روشی که برخی از نمایندگان برای رای اعتماد به دانش آشتیانی در پیش گرفته اند را نمی پسندد، گفت: نفس حساسیت داشتن و رصد کردن امور وزارت علوم و دانشگاه ها قابل تقدیر است اما غیر از نگرانی های فرهنگی که معمولا در حوزه اصلاح طلبان وجود دارد که با تسامع و تساهل به امور فرهنگی می نگرند، بقیه نگرانی ها را قابل توجیه نمی دانم.

وی با تاکید بر اینکه نگرانی های فرهنگی در مورد آقای دانش آشتیانی در حداقل است بلکه وجود ندارد گفت: معتقدم مجلس در چند ماه اخیر و در جریان استیضاح وزیر علوم ناخودآگاه در جهت تقویت جریان فتنه 88 گام برداشته است.

مطهری تصریح کرد: وقتی افرادی با سابقه درخشان در انقلاب را حامی فتنه معرفی می کنیم این سوال برای مردم ایجاد می شود که این چه فتنه ای است که بخشی از انقلابیون و نخبگان کشور هم طرفداران هستند نکند این جریان بهره ای از حق داشته است.

مطهری گفت: وقتی ما فردی مانند آقای فرجی دانا را که از جنس شهید چمران است و از فرماندهان دفاع مقدس بود و سردار علی فضلی می گوید افتخار من این است که در دوره ای از جنگ فرمانده من آقای فرجی دانا بوده است. را فتنه گر می نامیم طبعا جریان فتنه را تقویت کرده ایم.

وی تصریح کرد: آقای نیلی منفرد هم مدتی معاون فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران را عهده دار بودند و امروز درباره جناب آقای دکتر دانش آشتیانی که حضور فعال در دانش و جنگ و همکاری فعال با سپاه پاسداران داشتنه اند همین اتهامات را تکرار می کنیم.

مطهری  گفت: با این کار در واقع انقلابیون اصیل را به دو بخش تقسیم می کنیم و القای تفرقه می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از حرف هایی که در این جلسات گفته می شود به نفع آقایان موسوی و کروبی است، اظهار داشت: بیایید دوست دانای انقلاب باشیم کاری کنیم اصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان معتدل با هم کار کنند. همان انتظاری که ما از شعار اعتدال داشتیم که البته دولت هم چندان در آن موفق نبوده است.

مطهری تاکید کرد: نباید تحت تاثیر محافل خارج از مجلس قرار بگیریم باید استقلال خود را حفظ کنیم. خود انتقادی یک امر پسندیده است چه اشکالی دارد ما مجلسیان همان طور که کل کشور را نقد می کنیم خودمان را هم با انگیزه اصلاح امور نقد کنیم.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: زبان حال برخی از نمایندگان این است که وزیر علوم را ما معرفی کنیم و دولت تایید کند.

وی با بیان اینکه فتنه 88 بدون توجه به شرایط آن روز مورد بررسی قرار می گیرد گفت: اصرار در فتنه گر بودن افراد در حالی که خودشان تبری می جویند کار درستی نیست فتنه برای ما هم خط قرمز است اما فتنه به معنای واقعی کلمه.

وی تاکید کرد: همه عوامل فتنه چه کسانی که زمینه آن را فراهم کردند و چه کسانی که با اقدامات خود آن را شعله ور کردند باید مورد بررسی قرار گیرند.

وی با بیان خاطره ای در خصوص حضورش در صدا و سیما پس از انتخابات سال 88 گفت: در آن برنامه اعلام کردم که قطعا تقلبی در انتخابات صورت نگرفته اما مبادی و مقدمات رای آقای احمدی دچار خلل است که باید بررسی شود. در آنجا مسئولان تلویزیون به من می گفتند که ما از هرکس چه اصولگرا و چه اصلاح طلب دعوت می کنیم که در این خصوص صحبت کند حاضر نمی شود همه می گویند ما شک داریم در موضوع. ( نمایندگان با فریادهای دو دوی خود مخالفت خود با اظهارات مطهری را اعلام کردند.)

مطهری گفت: مثلا درباره آقای توفیقی و سخنرانی ایشان باید شرایط سنجیده شود این جلسه درست بعد از حمله به کوی دانشگاه تهران بود حادثه ای که رهبر انقلاب در خصوص آن فرمودند دل انسان خون می شود، این جلسه با حضور رئیس دانشگاه نماینده ولی فقیه برگزار شد.

آقای توفیقی با سخنرانی خود دانشجویانی که می خواستند منفجر شوند و به خیابان ها بریزند را کنترل کرد، حالا جمله ای هم از دهانش در رفته که آن جمله را نیز نباید می گفت.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: طوری سخن نگوییم که اساسا در ایران کسی حق اظهارنظر ندارد و اندیشه جبر را ترویج کنیم.

وی ادامه داد: در یک سال و نیمی که از عمر دولت گذشته مشکلاتی در دانشگاه به وجود نیامده است، نشاط علمی و سیاسی در دانشگاه ها ایجاد شده است. حال اینکه چند تا شعار بدهند این طبیعت جوانی است ما نباید فضا را انقدر ببندیم که احساس خفقان بشود.

وی تاکید کرد: کاری نکنیم که خاطره بدی از مجلس نهم در ذهن مردم و دانشگاهیان باقی بماند و این مجلس یادآور مجلس ششم ولی از نوع اصولگرایان شود.

مطهری تصریح کرد: آقای دانش آشتیانی در زمان تحصن مجلس ششم اساسا معاون وزیر علوم نبوده است تا نامه حمایت را امضا کرده باشد ایشان هیچ نامه ای علیه نظام را امضا نکرده و منابع امنیتی آن را تایید کرده اند. پاسخ همه استعلام ها هم مثبت بوده است.

وی ادامه داد: نگاه دانش آشتیانی به فتنه 88 هم نگاهی درست و معتدل است ایشان همه عوامل فتنه را محکوم می کند.

مطهری با اشاره به سوابق سیاسی و دانشگاهی و خانوادگی دانش آشتیانی گفت: پدر ایشان روحانی و نماینده مجلس بوده و ایشان در مدرسه علوی تحصیل کرده اند در این دبیرستان افراد موثری تحصیل کردند و فارغ التحصیل شدند افرادی مثل آقای حداد، بنده، جناب آقای آشتیانی سه کلاس بالاتر از ما بودند و بنده ایشان را از آن دوره می شناسم، چه افراد بابصیرت و چه فرد فتنه گری مثل بنده همه ما در دبیرستان علوی تحصیل کردیم ایشان دانش آوز شهید رجایی بوده است.

وی دانش را فرزند جنگ و دانشگاه و نقطه پیوند آموزش عالی و دفاع مقدس خواند و گفت: ایشان تدوین کننده مقررات دانشجویی به نفع دانشجویان شاهد و ایثارگر بوده است.

مطهری اظهار داشت: آقای دانش توجه ویژه ای به اسلامی کردن دانشگاه ها دارد و عضو کمیته اسلامی کردن دانشگاه ها بوده است بنابراین نگرانی که درخصوص تسامع و تساهل در مورد اصلاح طلبان وجود دارد در مورد ایشان وجود ندارد ایشان مخالف برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی هستند بنابراین جای نگرانی برای موضع گیری فرهنگی ایشان وجود ندارد.

مطهری در پایان تاکید کرد: تیپ شخصیتی آقای دانش آشتیانی با آقای توفیقی و میلی منفرد متفاوت است. بنابراین نمی توان گفت افرادی که توسط رئیس جمهور معرفی شده است از یک گروه و جناح هستند.

 

 

 

 

کد N585421

وبگردی