آفتاب

دیدارهای وزیر خارجه مصر در اروپا / سیسی اواخر ماه جاری میلادی به اروپا می‌رود

دیدارهای وزیر خارجه مصر در اروپا / سیسی اواخر ماه جاری میلادی به اروپا می‌رود

وزیر خارجه مصر در سفر به فرانسه با همتای عربستانی خود در پاریس دیدار و با وی درخصوص تحولات اوضاع منطقه‌ و بین‌الملل بحث و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط مصر، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در سفر دوره‌ای خود به اروپا که قرار است به دانمارک و انگلیس نیز سفر کند، با سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان در پاریس دیدار و با وی درخصوص مسائل مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی و اوضاع خاورمیانه و به ویژه اوضاع فلسطین، سوریه و عراق بحث و گفتگو کرد.

دو طرف همچنین در خصوص همکاری دوجانبه میان مصر و عربستان در تمامی زمینه‌ها به ویژه در چارچوب کنفرانس اقتصادی که به میزبانی مصر در مارس آتی برگزار می‌شود، بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین قرار است سامح شکری طی سفر به کوپنهاگ، پایتخت دانمارک در نشست وزارتی در خصوص سومالی که در نوزدهم و بیستم نوامبر برگزار می‌شود، شرکت کند و درخصوص موضع مصر نسبت به اوضاع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در سومالی و لزوم برقراری امنیت و ثبات در این کشور به سخنرانی بپردازد.

به گزارش منابع مصری، سامح شکری پس از سفر به پاریس به لندن نیز سفر و با جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز درخصوص آخرین تحولات اوضاع فلسطین، تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل، بازسازی نوار غزه و اوضاع قدس بحث و گفتگو خواهد کرد.

در همین راستا علاء یوسف، سخنگوی ریاست جمهوری مصر نیز اعلام کرد که عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری این کشور قرار است در اواخر ماه جاری میلادی سفر دوره‌ای به اروپا و از جمله ایتالیا و فرانسه جهت بحث و گفتگو درخصوص روابط مشترک و همکاری با اتحادیه اروپا و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم داشته باشد.

به گفته علاء یوسف، همچنین قرار است سیسی در سفر به ایتالیا و فرانسه درخصوص تقویت روابط اقتصادی، توسعه معاملات تجاری و افزایش سرمایه‌گذاری و تقویت گردشگری در مصر بحث و گفتگو کند.

سیسی با برخی از نمایندگان شرکت‌های جهانی گردشگری با حضور هشام زمزوع، وزیر گردشگری مصر دیدار و با انها درخصوص تلاش قاهره برای تقویت و توسعه گردشگری تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N585407

وبگردی