آفتاب

لغو توافق آتش‌بس میان جبهه النصره و ارتش آزاد سوریه

لغو توافق آتش‌بس میان جبهه النصره و ارتش آزاد سوریه

«جبهه النصره» و گروه «جند الاقصی» امروز توافق آتش‌بس میان خود و گروه‌های ارتش آزاد را در ریف ادلب واقع در شمال سوریه لغو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی محیط، جبهه النصره در بیانیه‌ای اعلام کرد که علت لغو این توافق به این خاطر است که دادگاه مکلف در حل اختلافات طرفین، حکمی را صادر کرده تا براساس آن بتواند در تمام امور اختیار مطلق داشته باشد که این امر در واقع با متن اصلی توافقنامه منافات دارد.

پس از اتخاذ این تصمیم همگان منتظر این هستند که در منطقه ریف ادلب که طرفین در آن مقرهایی دارند، چه اتفاقی خواهد افتاد.

دادگاه مذکور پس از چند هفته از گذشت درگیری‌ها میان جبهه النصره و جند الاقصی تشکیل شد و طرفین با دستیابی به توافق توانستند که جبهه انقلابیون سوریه را از مقرهای اصلی خود در استان ادلب خارج کنند و این شهر به جز ریف جنوبی که در آن گروه‌های وابسته به جبهه انقلابیون حضور دارند، به عنوان بزرگترین منطقه در دست آنها تبدیل شد.

اهالی ساکن در ریف جنوبی ادلب از حملات جبهه النصره و جند الاقصی به علت وجود مقرهای گروه‌های ارتش آزاد در مناطق آنها بسیار هراس دارند.

این در حالی است که گروه‌های بی‌طرف که در راس آن جبهه احرار الشام قرار دارد در تلاش هستند تا بار دیگر آتش‌بس را میان طرفین برقرار کنند.

انتهای پیام

کد N585374

وبگردی