آفتاب
آذر کیش در گفتگو با مهر:

هنرستان های موجود برای اجرای طرح جدید آموزش متوسطه کافی نیست/ تاکید بر آثار تربیتی ساخت هنرستانها

هنرستان های موجود برای اجرای طرح جدید آموزش متوسطه کافی نیست/ تاکید بر آثار تربیتی ساخت هنرستانها

کرج – خبرگزاری مهر: مدیر کل دفتر کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: در روند اجرایی طرح 6، 3، 3 و همچنین اجرای دور جدید آموزش متوسطه تعدادهنرستان های فعال در کشور پاسخگوی نیاز آموزش و پرورش نیست.

سیدمصطفی آذرکیش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر در کشور هفت هزار و 100 هنرستان فعال است که چهار هزار و 400 باب آن در حوزه کار و دانش و دو هزار و 700 باب آن در حوزه فنی و حرفه ای قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 43 درصد دانش آموزان متوسطه کشور در شاخه های مختلف هنرستان ها مشغول به تحصیل هستند در خصوص تعداد هنرستان های مورد نیاز در کشور اعلام کرد: هر استانی بر اساس میزان توسعه و نیاز خود اقدام به ساخت هنرستان ها خواهد کرد و هنرستان های موجود در کشور پاسخگوی نیاز دانش آموزان و همچنین رسیدن به اهداف آموزش و پرورش نیست.

مدیر کل دفتر کارودانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آنچه دارای اهمیت است در اجرای روند طرح 6، 3، 3 و همچنین دور جدید آموزش متوسطه که در آن مدت آموزش از دو سال به سه سال افزایش می یابد نیازمند ساخت هنرستان های بسیاری در کشور هستیم و از خیران درخواست داریم ساخت مدارس را به سوی ساخت هنرستان ها پیش ببرند.

آذر کیش همچنین در خصوص آثار تربیتی در آموختن مهارت به دانش آموزان در هنرستان ها، گفت: به طور قطع آموختن مهارت به دانش آموزان ثبات شغلی، آثار تربیتی مثبت به خصوص در آینده، مهاجرت معکوس و کمترین بزه های اجتماعی را به دلیل ایجاد شغل برای این قشر جوان به دنبال خواهد داشت.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به وضیت شغلی دانشجویان پس از فارغ التحصیلی،می توان با آموزش های مهارتی زمینه را برای ایجاد شغل برای آنها فراهم کنیم از این رو توجه به ساخت هنرستان ها و تحصیل دانش آموزان در آن به دلیل ایجاد شغل و توسعه پایدار دارای اهمیت می باشد.

کد N585293

وبگردی