آفتاب

یک مقام آمریکایی: تمدید مذاکرات موضوع رایزنی‌ها نبوده است

یک مقام آمریکایی: تمدید مذاکرات موضوع رایزنی‌ها نبوده است

یک مقام ارشد آمریکایی گفت:‌ ما هنوز درباره تمدید مذاکرات هسته‌ای رایزنی نکرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود، در جمع خبرنگاران، گفت: ما هنوز درباره تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت‌وگویی نکرده‌ایم.

این مقام آمریکایی افزود: ما در این مذاکرات به پیشرفت‌های خود ادامه داده‌ایم اما هنوز اختلافاتی وجود دارد که باید رفع شود. ما هنوز نمی‌دانیم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم یا نه.

بر اساس این گزارش، ایران با آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان که از یک سال گذشته تاکنون با هدف پایان دادن به اختلافات بر سر برنامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور وارد مذاکرات جدی شده‌اند و قرار است امروز (سه‌شنبه) به منظور ادامه این جریان در وین پایتخت اتریش گرد هم آیند.

انتظار می‌رود مذاکره‌کنندگان بتوانند در فرصت باقیمانده تا ضرب‌الاجل 24 نوامبر به راه‌حل جامع و نهایی در این زمینه برسند.

همچنین یک دیپلمات ارشد غربی گفت که این مذاکرات به کندی در حال پیشرفت است. ما تنها 10 روز تا پایان این رایزنی‌ها فرصت داریم و هنوز فاصله زیادی از یکدیگر داریم.

به گزارش رویترز، کشورهای غربی ایران را به تلاش برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای متهم می‌کنند اما ایران همواره این اتهامات را رد و تاکید می‌کند فعالیت‌های هسته‌ای‌اش ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارد.

برخی دیپلمات‌ها می‌گویند که تمدید ساده این مذاکرات به منظور کار روی جزئیات توافق محتمل است. همچنین یک مقام ارشد ایرانی گفته است این مذاکرات ممکن است تا ماه مارس ادامه یابد.

پیشرفت‌های حاصل شده در مذاکرات پیشین میان ایران و گروه 1+5 نشان می‌دهد موانع بر سر راه حصول توافق نهایی ظرفیت غنی‌سازی ایران و زمان و چگونگی لغو تحریم‌ها علیه این کشور است.

به گزارش ایسنا مقامات ایرانی بر لغو کلیه تحریم‌ها در صورت رسیدن به هر توافقی تاکید دارند.

انتهای پیام

کد N585216

وبگردی