آفتاب

حمدالله: خواهان اتحاد کامل کرانه غربی و غزه هستیم

حمدالله: خواهان اتحاد کامل کرانه غربی و غزه هستیم

رئیس حکومت توافق ملی فلسطین گفت، این دولت خواهان تحقق اتحاد کامل کرانه غربی و غزه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، رامی حمدالله، رئیس حکومت توافق ملی فلسطین در حاشیه سفرش به دوحه که با هدف بررسی نحوه تامین فوری بودجه بازسازی غزه، راه‌های حمایت از بیت‌المقدس و تحولات و منافع ملی فلسطین انجام شد، گفت: فلسطینی‌ها در حال حاضر چالش‌های بزرگی را در پیش روی خود دارند که مهم‌ترین آنها اقدامات حال حاضر اشغالگران اسرائیلی در قدس اشغالی است.

حمدالله در اکتبر گذشته از شهر غزه بازدید کرد و میزان خسارات مادی آن در اثر حملات اخیر رژیم صهیونیستی از 8 جولای تا 26 اوت گذشته را مورد بررسی قرار داد. در این جنگ 51 روزه نزدیک به 2200 فلسطینی شهید و 11 هزار تن دیگر مجروح شدند.

در آن سفر، حمدالله تاکید کرد که دولت خودگردان فلسطین از سال 2006 به بعد هرگز اجازه نداده که محاصره شهر غزه ادامه یابد.

در پایان ماه اکتبر گذشته هم یک مسوول فلسطینی گفت که تاکنون دولت خودگردان فلسطینی هیچ کمکی از سوی کشورها و سازمان‌هایی که در کنفرانس بازسازی غزه در شهر قاهره شرکت کردند، دریافت نکرده و این کشورها و سازمان‌ها تاکنون به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند.

گروه‌های مختلف فلسطینی غزه - و در راس آنها جنبش مقاومت فلسطین (حماس) و جهاد اسلامی- از دولت وفاق ملی خواستند که مسوولیت بازسازی غزه را بر عهده بگیرد.

انتهای پیام

کد N585209

وبگردی