آفتاب
جعفری در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:

فرزندان دانش در اسپانیا، کانادا و مالزی هستند/ در دوره سرپرستی نجفی وزارت علوم 10 سال به عقب برگشت

فرزندان دانش در اسپانیا، کانادا و مالزی هستند/ در دوره سرپرستی نجفی وزارت علوم 10 سال به عقب برگشت

سخنگوی کمیسیون آموزش در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم گفت: اطلاعات ما نشان می دهد فرزندان شما یکی در اسپانیا یکی در مالزی و دیگری در کانادا است ظاهرا خانواده ها دوست ندارند اینجا زندگی کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم به عنوان اولین مخالف در سخنانی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی سخن از اعتدال است و چپ و راستش فرق نمی کند، ای کاش اصلاح طلب و اصولگرایی مطرح نبود و همه حق طلب می شدیم.

وی افزود: چه شده تصادفا وزرای پیشنهادی علوم از یک مجموعه انتخاب می شوند، چه شده تصادفا از حلقه دکتر معین انتخاب می شوند؟

جعفری به اظهارات مصطفی معین در یکی از شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: همین آقای معین دو سه روز پیش گفت: باج خواهی مجلس در این 35 سال بی سابقه بوده است من از نمایندگان مجلس می خواهم بگویند چه باج خواهی کرده اید اگر باج خواهی شده است باج خواهان را معرفی کنید.

سخنگوی کمیسیون آموزش به مصاحبه های مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: آقای انصاری برای وصل آمده است؟ به نظر بعضی اوقات وی قصد فصل کردن دارد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه هیچ کدام از مجلسی ها طالب وزیر علوم شدن نیستند گفت: قطعا در مجلس شورای اسلامی افرادی وجود دارد که شأن وزارتخانه را دارند اما ما حاضر نیستیم نخبگان خود را در مجلس از دست بدهیم.

جعفری به سخنان رئیس جمهور در دفاع از دانش آشتیانی اشاره کرد و گفت: شما که از مشورت صحبت می کنید ما می پرسیم مشورت رئیس جمهور با مجلس چه ضرری دارد، مشورت با رئیس مجلس، حداد عادل و ابوترابی فرد چه ضرری دارد.

وی خطاب به فخرالدین دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم گفت: اطلاعات ما نشان می دهد یکی از فرزندان شما در اسپانیا و یکی در مالزی و دیگری در کانادا است ظاهرا خانواده شما دوست ندارند در ایران زندگی کنند.

جعفری یادآور شد: در روزهای گذشته با روسای دانشگاه مصاحبه شده و سعی شده است این نکته القا شود که گویا اساتید چیز دیگری می خواهند و نظرشان با مجلسی ها متفاوت است.

وی در پایان به دوره سرپرستی نجفی در وزارت علوم اشاره کرد و گفت: معتقدیم در دوره نجفی وزارت علوم 10 سال به عقب برگشت.

کد N585197

وبگردی