آفتاب

وقوع درگیری‌ شدید در مراسم تشییع پیکر جوان فلسطینی و ده‌ها زخمی

وقوع درگیری‌ شدید در مراسم تشییع پیکر جوان فلسطینی و ده‌ها زخمی

در پی کشف جسد جوان فلسطینی و همزمان با تشییع جنازه وی، درگیری‌های شدیدی میان جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی در قدس و همچنین در غرب رام‌الله رخ داد که موجب زخمی شدن ده‌ها فلسطینی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، به دنبال کشف جسد یوسف الرمونی، جوان فلسطینی که به دست یهودیان تندرو به دار آویخته شده بود و همزمان با تشییع جنازه وی با مشارکت هزاران فلسطینی درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی در شهرک‌های العیزریه و ابودیس در شرق قدس رخ داد.

همچنین درگیری‌های دیگری میان فلسطینی‌ها و نیروهای رژیم صهیونیستی در شهرک‌های الطور و سلوان رخ داد و این نیروها با استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی و صوتی به جوانان فلسطینی یورش بردند.

هزاران تن از فلسطینی‌ها عصر روز دوشنبه در تشییع جنازه الرمونی که جسد وی روز یکشنبه در اتوبوسی در قدس پیدا شد، شرکت کردند.

همچنین برخی جمعیت‌های دانشجویی در دانشگاه قدس در بیانیه‌ای تاکید کردند که در اعتراض به شهادت جوان فلسطینی مذکور روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه را برای عزاداری تعطیل کردند.

اطراف این دانشگاه نیز صحنه درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و رژیم صهیونیستی بود.

به گفته شاهدان عینی، جوانان فلسطینی اقدام به پرتاب سنگ به سوی نیروهای رژیم صهیونیستی کردند که با استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله‌های صوتی به این جوانان یورش برده بودند.

در پی وقوع این درگیری‌ها در شهرک‌های العیزریه و ابودیس و شیخ سعد در شرق قدس ده‌ها فلسطینی زخمی شدند.

در درگیری‌هایی بین جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی یک نظامی اسرائیلی زخمی شد و ده‌ها فلسطینی نیز زخمی شدند.

همچنین تعدادی از جوانان فلسطینی تلاش کردند تا بخشی از دیوار حائل در اطراف دانشگاه قدس را ویران کنند.

در کرانه باختری نیز به دنبال یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به شهرک بلعین در غرب رام‌الله ده‌ها فلسطینی دچار حالت خفگی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین شب گذشته 16 فلسطینی در کرانه باختری بازداشت کرد.

باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی در دوره اخیر بیش از 7000 فلسطینی را بازداشت کرده‌اند.

پلیس رژیم صهیونیستی روز دوشنبه سه کودک را که سن آنها حدودا بین 10 تا 12 سال بود، به اتهام پرتاب سنگ که موجب زخمی شدن یک صهیونیست شده بود، بازداشت کرد.

انتهای پیام

کد N585120

وبگردی