آفتاب

وقتی گورباچف هم از اوباما ناامید می‌شود!

وقتی گورباچف هم از اوباما ناامید می‌شود!

آخرین رهبر شوروی، باراک اوباما را رئیس جمهوری ناکارآمد توصیف کرد و گفت که از وی ناامید شده است و افکار بهتری درباره رهبر آمریکا داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سخنانش را در پی نشست اخیر گروه 20 در بریسبن استرالیا مطرح کرد.

وی گفت: اوباما رئیس جمهوری ناکارآمد است. وی نباید کارهایش را اینگونه رها کند. اوباما همواره دیگران را متهم می‌کند و متاسفانه دیگر سودمند نیست. من پیشتر در مورد وی نظرات مثبتی داشتم.

گورباچف که در سراسر جهان به عنوان حامی دموکراسی شناخته می‌شود از اصطلاح آمریکایی "اردک لنگ" برای توصیف باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا استفاده کرد. این عبارت به فردی گفته می‌شود که در اواخر دوره ریاست جمهوری خودش است و عملا دیگر کارایی ندارد.

اوباما در جریان نشست هفته گذشته جی 20 در جمع رهبران جهان بار دیگر روسیه را در لیست بزرگترین تهدیدها علیه جهان قرار داد و در واقع آن را در کنار شبه نظامیان گروه تروریستی داعش و ویروس ابولا نام برد. با این حال این اولین بار نبود که آمریکا روسیه را همانند تهدید داعش و ویروس ابولا توصیف می‌کرد.

رهبر سابق شوروی پیشتر ابراز امیدواری کرده بود که چالش‌های مشترکی همانند ابولا، مقابله با داعش و نیز تهدیدهای محیط زیستی و اقتصادی بتواند مواضع روسیه و کشورهای غربی را به یکدیگر نزدیک کند.

گورباچف گفته بود: در مواجهه با چالش‌های مشترک ما می‌توانیم بار دیگر زبان مشترکی پیدا کنیم، این راه آسان نخواهد بود اما راه دیگری وجود ندارد.

سخنان بعدی گورباچف با خوشبینی کمتری همراه بود و وی سیاست‌های غرب در قبال روسیه را عامل بحران‌های کنونی توصیف کرد.

انتهای پیام

کد N585100

وبگردی