آفتاب

روحانی:برای انتخاب وزیر تحت فشار کسی نبوده و نیستم

روحانی:برای انتخاب وزیر تحت فشار کسی نبوده و نیستم

رئیس جمهور گفت: برخلاف آنچه برخی سایت ها شایع می کنند من در انتخاب وزیر تحت فشار کسی نبوده و نیستم.

به گزارش خبرآنلاین،حسن روحانی رئیس ‌جمهور کشورمان دقایقی پیش، برای دفاع از برنامه‌های "فخرالدین احمدی‌دانش‌آشتیانی" وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.محمدرضا باهنر و تنی چند از نمایندگان مجلس مجلس به استقبال رئیس‌جمهور رفتند.

علاوه بر وزیر پیشنهادی دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، محمود واعظی وزیر ارتباطات، محمدرضا صادق، محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، رئیس جمهور کشورمان را برای حضور در این جلسه همراهی می‌کنند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به محض ورود رئیس جمهور به صحن علنی پارلمان به وی خیرمقدم گفت.

در ادامه رئیس جمهور برای دفاع از آشتیانی پشت تریبون رفت و با مهم خواندن  جایگاه وزارت علوم، گفت: دغدغه دولت و مجلس یک دغدغه است و هدف ما آن است که علم و دانش ما در خدمت مردم و فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد.هدف ما این است که دانشگاه های ما ضمن اینکه با سیاست های داخلی آشنا هستند، فضای دانشگاه ورا بشناسد و نه خدای ناکرده فضای سیاسی کاری را دنبال کند.

روحانی تصریح کرد:برخلاف آنچه برخی سایت ها شایع می کنند من در انتخاب وزیر تحت فشار کسی نبوده و نیستم و اصولا کسی نیستم که به خاطر نظر گروهی، انتخابی را انجام دهم.

رئیس جمهور با بیان اینکه اینکه برخی رسانه ها کلمه لجبازی را برای رئیس جمهور یا مجلس به کار می برند، درست نیست، اظهار داشت: اینجا جای دعوا و تنازع نیست. ما دو قوه ای نیستیم که بخواهیم تنازع کنیم. ما می خواهیم در کنار هم مسائل کشور را حل کنیم.

 وی ادامه داد:من فکر نمی کنم پیام  مردم برای دولت و مجلس متفاوت باشد. ملت پیام واحدی را برای منتخبین خود ارسال می کند. این پیام برای دولت و مجلس یکی است. مردم از ما خدمت و تعالی کشور را می خواهند و دانشگاهی باشد که از لحاظ فرهنگی و اخلاقی  جایگاه امنی باشد.

/17212

کد N585093

وبگردی