آفتاب

منصوری آرانی: دولت و مجلس باید بازگشت به مکارم اخلاق داشته باشند

منصوری آرانی: دولت و مجلس باید بازگشت به مکارم اخلاق داشته باشند

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ریشه‌یابی و واکاوی رفتار دولت و مجلس و اختلاف دو قوه بر سر وزارت علوم تاکید کرد.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در ماجرای تعیین متولی وزارت علوم ما با دو حق مواجه هستیم؛ از سویی دولت محق است که فرد مورد نظر خود را برای تصدی وزارت علوم پیشنهاد دهد و از سویی نمایندگان قانونا حق دارند که به وزیر پیشنهادی دولت رای بدهند یا نه و از لحاظ قانونی هر دو قوه کار خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: اینکه آیا وضعیتی که ما داریم به پیش می‌رویم به صلاح کشور است یا خیر، موضوع جدیدی است و من فکر می‌کنم ما در این زمینه به شکلی جلو می‌رویم که صلاح مملکت در این نیست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: مردمی که از صداوسیما یا رسانه‌ها اخبار مجلس را تعقیب می‌کنند و خودشان گرفتاری‌های زیادی مثل مشکلات اقتصادی و بیکاری را دارند ممکن است تصور کنند مجلس وارد درگیری‌های سیاسی شده و منافع و مصلحت ملی را به پای درگیری‌های سیاسی ذبح می‌کند که این زیبنده دولت و مجلس نیست.

منصوری آرانی ادامه داد: من فکر می‌کنم گمشده جامعه ما بیش از اینکه مسائل مادی و اقتصادی باشد مکارم اخلاق است در واقع ما در اخلاقیات دچار مشکل هستیم و بازگشت به اخلاق اسلامی راه‌حل این مشکل است؛ بنابراین طرفین قضیه چه دولت و چه مجلس باید بازگشت به مکارم اخلاق داشته باشند.

وی با اشاره به شرایط داخلی و خارجی کشور خاطرنشان کرد: در شرایطی که مملکت ما در آن قرار دارد بیم آن می‌رود که اختلاف دیدگاه‌ها بین مجلس و دولت که اکنون در حوزه آموزش عالی بروز و ظهور پیدا کرده به بخش‌های دیگر نیز تسری پیدا کند و خیلی از کارهای دیگر مملکت هم معطل بماند.

این نماینده مجلس در پایان اظهار کرد: شاید انتقاداتی به شیوه‌های رفتاری دولت یا مجلس وجود داشته باشد اما من معتقدم باید اختلاف نظر بین دولت و مجلس بر سر وزارت علوم که از استیضاح آقای فرجی‌دانا شروع شده و همچنان هم ادامه دارد به شکل جدی ریشه‌یابی و واکاوی شود.

انتهای پیام

کد N584975

وبگردی