آفتاب
اميرعبدالهيان:

همكاري مشترك تهران، پكن و مسكو در قبال سوريه با جديت ادامه دارد

همكاري مشترك تهران، پكن و مسكو در قبال سوريه با جديت ادامه دارد

معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه اشاره به سياست مشترك تهران ، پكن و مسكو در قبال سوريه گفت: تلاش‌هاي مشترك ما و شما مانع تبديل شدن سوريه به ليبي جديد شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، چنگ گوا معاون وزیرخارجه چین که به همراه منگ جیان چو عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست این کشور به تهران سفر کرده است در دیدار یکشنبه با حسين امیرعبداللهیان معاون وزیرامورخارجه کشورمان پیرامون تحولات منطقه گفتگو کرد.

معاون وزیرخارجه چین با اشاره به نقش تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه و همکاری‌های خوب ایران، چین و روسیه در این تحولات، پیشنهاد کرد مکانیسم منظم گفتگوی دو جانبه در زمینه موضوعات منطقه شکل بگیرد.

چنگ گوا با اشاره به هماهنگی خوب چین و روسیه در موضوع سوریه از برنامه کشورش برای مشارکت در بازسازی سوریه و عراق خبر داد.

وی با تاکید بر موضع حمایتی پکن و مسکو از حق برخورداری جمهوری اسلامی ایران از انرژی صلح آميز هسته ای افزود به همراه روسیه درتلاش هستیم تا توافق نهایی بین ایران با1+5 حاصل و تحریمها برداشته شود.

امیر عبداللهیان نیز در این دیدار از تلاشهای سازنده دولت چین در موضوع هسته ای تقدیر کرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه کشورمان در ارتباط با مسائل منطقه، مبارزه با تروریسم و افراط گرايي  را از جمله موضوعات قابل همکاری بین دو کشور دانست.

وي با اشاره به سياست مشترك تهران ، پكن و مسكو در قبال سوريه گفت: تلاش هاي مشترك ما و شما مانع تبديل شدن سوريه به ليبي جديد شد. وي افزود: هم زمان با مبارزه عليه تروريسم باید به دعوت رييس جمهور سوريه براي بازسازي كشور سوريه پاسخ داد.

وی سیاست مشترک ایران، روسیه و چین در قبال سوریه را موفق دانست و بر ضرورت استمرار و تقویت این همکاری تاکید کرد.

دو طرف بر استمرار رایزنی و تقویت همکاری و هماهنگی در موضوعات منطقه ای توافق کردند.

کد N584922

وبگردی