آفتاب
نایب رییس مجلس خبر داد

تشکیل پارلمان‌های آسیایی در آینده نزدیک

تشکیل پارلمان‌های آسیایی در آینده نزدیک

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تشکیل نهاد APA را مقدمه‌ای برای شکل گیری پارلمان آسیایی دانست و ابراز امیدواری کرد که پارلمان آسیایی در آینده نزدیک با مشارکت پارلمان‌های آسیایی تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد در حاشیه سالروز تشکیل مجالس آسیایی که در هتل اسپیناس تهران برگزار شد گفت: ارتباط پارلمان‌ها و دول آسیایی هرچه بیشتر شود راه برای پیشبرد اهداف APA هموارتر می‌شود و امیدوارم گام به گام به اجرای کامل مصوبات این نهاد آسیایی نزدیک تر شویم.

به گفته نایب رییس مجلس شورای اسلامی هدف از تشکیل نهاد APA بسترسازی برای تاسیس نهاد پارلمان آسیایی بوده است.

نماینده مردم تهران افزود: امیدوارم پارلمان آسیایی در آینده نزدیک با مشارکت پارلمان‌هایی که از نظر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ارتباطات نزدیک‌تری دارند تشکیل و از سایر کشورهای آسیایی عضوگیری کند.

ابوترابی با اشاره به تاثیرگذاری قاره آسیا بر معادلات جهانی گفت: صاحب نظران در عرصه‌های سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی هزاره سوم را هزاره قاره آسیا می‌دانند و امروز نیز شاهد تحولات همه جانبه‌ای در این قاره هستیم.

ابوترابی تصریح کرد: قاره آسیا در عرصه اقتصادی نخستین مقام را در تولید و مصرف انرژی در معادلات اقتصادی به خود اختصاص داده است. در عرصه سیاسی نیز با توجه به جایگاه ویژه جنوب شرق آسیا به ویژه کشورهای چین، ژاپن، هند و روسیه در تحولات فراروی شکل‌گیری نظام جدید در قاره کهن تاثیرات زیادی در معادلات این قاره را شاهد هستیم. از این منظر جایگاه APA‌به عنوان نخستین نهاد فراگیر آسیایی با 40 عضو می‌تواند جایگاه امیدبخشی باشد.

ابوترابی ابراز امیدواری کرد: نهاد APA بتواند در آینده نزدیک نقش موثر خود در عرصه‌های بین‌المللی را بیشتر و گسترده‌تر کند.

انتهای پیام

کد N584896

وبگردی