آفتاب

انتصاب یک مقام ترک به عنوان نماینده ارشد غیرنظامی ناتو در افغانستان

انتصاب یک مقام ترک به عنوان نماینده ارشد غیرنظامی ناتو در افغانستان

ائتلاف ناتو و وزارت امور خارجه ترکیه امروز (دوشنبه) اعلام کردند که سفیر ترکیه در افغانستان به عنوان مقام ارشد غیرنظامی آتی ناتو در افغانستان منصوب شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کردند ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، اسماعیل آراماز را به عنوان نماینده ارشد غیرنظامی ناتو در افغانستان منصوب کرده است.

براساس بیانیه‌ای که ناتو امروز منتشر کرد، انتظار می‌رود آراماز که پیش‌تر سفیر ترکیه در افغانستان بوده اوایل سال آینده میلادی در این سمت کار خود را شروع کند.

در بیانیه ناتو آماده است: با پایان عملیات‌های نظامی تحت رهبری ناتو در افغانستان در ماه دسامبر اسماعیل آراماز نقشی همگرایانه در ماموریت جدید این ائتلاف در زمینه آموزش، مشاوره‌دهی و کمک به نیروهای امنیتی افغان ایفا خواهد کرد.

ترکیه دومین ارتش بزرگ ائتلاف ناتو را در اختیار دارد و صدها تن از سربازان خود را در این نیروی بین‌المللی در افغانستان مشارکت داده هرچند که نقش آن‌ها غیر رزمی بوده است.

مساله خروج سربازان خارجی از افغانستان یک آزمون کلیدی برای دولت و 350 هزار نیروی امنیتی کشور در مواجهه با طالبان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N584857

وبگردی