آفتاب
سازمان بدر:

امارات اشتباه بزرگی مرتکب شده است

امارات اشتباه بزرگی مرتکب شده است

سازمان بدر در واکنش به گنجاندن نام این سازمان در فهرست گروههای تروریستی از سوی امارات آن را اشتباهی بزرگ توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المسله، محمد ناجی دبیر اجرایی دفتر سیاسی سازمان بدر در نشست خبری در پارلمان عراق از امارات خواست که عذرخواهی کند و نام سازمان بدر را از فهرست گروههای تروریستی خود خارج کند.

وی افزود: سازمان بدر در راستای لبیک به فتوای مرجعیت دینی علیه داعش سلاح به دست گرفته است. اگر امارات نام سازمان بدر از فهرست گروههای تروریستی خارج نکند علیه این کشور شکایت خواهد کرد. امارات با گنجاندن سازمان بدر در فهرست گروههای تروریستی مرتکب اشتباه بزرگی شد.

ناجی از امارات خواست که تاریخ پیدایش سازمان بدر و اینکه برخاسته از دل ملت عراق بر اساس فتوای صدر اول است و برای مبارزه با رژیم سابق که به دیکتاتوری و تروریستی مشهور بود، را مطالعه کند.

وی تاکید کرد: پس از سرنگونی رژیم سابق عراق بدر از شکل و شمایل نظامی به تشکل سیاسی تبدیل شد و این طی کنگره ای بود که در نجف اشرف با حضور محمد باقر حکیم برگزار شد. ما سپس از سوی کمیته عالی انتخابات به عنوان یک تشکل سیاسی در انتخابات مشارکت کردیم.

دبیر اجرایی دفتر سیاسی سازمان بدر افزود: امارات باید بداند که بدر 22 کرسی در پارلمان عراق دارد و عهده دار چهار پست وزارتی از جمله وزارت کشور در عراق است و جز جدانشدنی روند سیاسی عراق است. بدر با ملت عراق در مقابله با داعش ایستاده است و از فتوای آیت الله سیستانی تبعیت کرده و با دیگر گروههای مقاومت نیروی مردمی تحت فرمان دولت عراق تشکیل داده است.

ناجی گفت: امارات باید به طور رسمی از سازمان بدر عذرخواهی کند و نام این سازمان و مقاومت اسلامی را از فهرست گروههای تروریستی خارج کند زیرا اگر این کار را انجام ندهد ما علیه این کشور شکایت خواهیم کرد.ما از وزارت خارجه می خواهیم که از امارات بخواهد نام سازمان بدر را از گروههای تروریستی حذف کند.

کد N584779

وبگردی