آفتاب

پیرموذن:موافق مطلق آشتیانی هستم/دانش گزینه اصلی و اولیه رئیس جمهور بود

پیرموذن:موافق مطلق آشتیانی هستم/دانش گزینه اصلی و اولیه رئیس جمهور بود

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به حضور دانش آشتیانی در فراکسیون های مجلس و پاسخ وی به ابهامات نمایندگان تا روز رای اعتماد، فضای کلی مجلس برای رای آوردن وی فراهم خواهد شد.

کمال الدین پیرموذن در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین در خصوص حاشیه های به وجود آمده بر سر انتخاب فخرالدین احمدی دانش آشتیانی برای تصدی وزارت علوم خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی از گزینه های اصلی و اولیه رئیس جمهور برای این وزارتخانه بود و خود وی در ابتدا، به دلیل فرصت مطالعاتی از نظر دکتر روحانی برای گرفتن این مسئولیت امتناع کرده بود.

وی با بیان اینکه دانش آشتیانی، فردی کاربلد، کارآزموده و کارآمد و از سرمایه های انقلاب و همچنین چهره ای فعال در بسیج، سپاه و جبهه و جنگ بوده است، خاطرنشان کرد: وی از نظر اجرایی نیز فردی خوش نام و دارای سوابق علمی و دانشگاهی درخشانی است که در صورت گرفتن رای اعتماد از مجلس، وزن کابینه یازدهم را افزایش خواهد داد و خود نیز از وزنه های کابینه خواهد بود.

پیرموذن در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به سخنان مخالفان وزیر پیشنهادی علوم تصریح کرد: اظهارات مخالفان علیه دانش آشتیانی بر اساس جوسازی ها و مسموعات بوده و وی در این دور روز باقی مانده با رفع ابهام صریح و شجاعانه ای که در کمیسیون ها و فراکسیون ها مجلس به وجود می آورد، تردیدها را از بین برده و نظر بیش از 70 درصد از نمایندگان را به خود معطوف خواهد کرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی علوم در فراکسیون های رهروان ولایت و دانشگاهیان یادآور شد: وی در این جلسات به تک تک سئوالات، ابهامات نمایندگان پاسخ داد که به عنوان مثال تاکید کرد که در تحصن مجلس ششم نبوده و در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 نیز عضو ستاد انتخاباتی هیچ یک از نامزدها نبوده و از عضویت در جبهه مشارکت نیز در همان سال های اولیه  کناره گیری کرده و هیج ارتباطی با این گروه ندارد.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت با اشاره به سوابق وزیر پیشنهادی علوم خاطرنشان کرد: دانش آشتیانی همان کسی است که در توسعه دانشگاهها و آموزش عالی در کشور نقش برجسته ای داشته و دانشگاه شیخ مفید قم که زیر نظر آیت الله موسوی اردبیلی اداره می شود، در زمان حضور وی احداث شده است. همچنین وی در دوره اول شورای شهر، به عنوان شهردا تهران، انتخاب شده بود اما عده ای از این تصمیم جلوگیری کردند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با تاکید براینکه در مجلس که خانه آحاد ملت است باید صدای اکثریت مردم به گوش برسد، ادامه داد:  تقاضاي جامعه دانشگاهي و نخبه تداوم مسير منطقي است که دولت در دانشگاه ها در پيش گرفته است اما عده ای متاسفانه با ترجیح منافع جناحی و باندی به دنبال انتقام از اکثریت ملت به دلیل نتیجه انتخابات ریاست جمهوری هستنند در حالی که رای اکثریت حاکم شدن گفتمان اعتدال در کشور بوده است.

پیرموذن در ادامه خاطرنشان کرد: امروز آقای دانش آشتیانی در جلسه فراکسیون استعفای دو نفر از معاونان این وزارتخانه را که حساسیت هایی درباره آن ها نیز وجود داشت، تایید کرد و گفت: اگرچه نجفی این استعفا را نپذیرفته اما خود این دو نفر اعلام کرده اند که دیگر در وزارت علوم نخواهند ماند.

2929

 

 

کد N584698

وبگردی