آفتاب

دانش آشتیانی در اتفاقات سال 88 هیچ نقشی نداشت/ برخی نمی خواهند رای مردم در انتخابات 92 را قبول کنند

دانش آشتیانی در اتفاقات سال 88 هیچ نقشی نداشت/ برخی نمی خواهند رای مردم در انتخابات 92 را قبول کنند

ایرنا نوشت:

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم و عضو هیات علمی دانشگاه تهران، گفت: گزینه دولت برای تصدی این وزارتخانه نه تنها در تحصن دانشجویان دانشگاه تهران در سال 88 نقشی نداشته بلکه به دنبال آرام کردن فضا بوده است.

کارن ابری نیا گفت: یکی از نمایندگان مجلس مدعی شده که دانش آشتیانی در تحرکات دانشجویی سال 88 دانشگاه تهران نقش داشته درحالی که دانش آشتیانی، جعفر توفیقی و جعفر میلی منفرد هیچ نقشی در تحرکات این دانشگاه نداشته و همیشه به دنبال آرام کردن فضای دانشگاه بودند.

او ادامه داد: این حرف ها بسیار بی پایه و اساس است و بازهم تکرار می کنم این نفرات از جمله دانش آشتیانی در طول این مدت همیشه به دنبال آرام کردن فضا بودند.

استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران در مورد توانایی های آشتیانی، گفت: سوابق گزینه پیشنهادی رییس جمهوری برای تصدی وزارت علوم در بخش اجرایی آموزش عالی استثنایی است و در دولت های مختلف بالاترین مسئولیت ها را در وزارت علوم داشته است.

او گفت: ساختمان هایی که امروز وزارت علوم در آن فعالیت می کند حاصل تلاش دانش آشتیانی است. خوابگاه های ما پیش از حضور دانش آشتیانی در آموزش عالی وضعیت تاسف باری داشت اما امروز شاهد بهبود وضعیت آنها هستیم.

او گفت: در بخش اجرایی نمی توان هیچ ایرادی از دانش آشتیانی گرفت و در کنار این مساله در بخش سیاسی نیز به قول یکی از دوستان اگر در گوگل نام آشتیانی را جستجو کنید به هیچ مطلب سیاسی در رابطه با او برنخواهید خورد. خوشبختانه آشتیانی نه نامه ای را امضا کرده است و نه در مسایل سال 88 نقشی داشته است.

ابری نیا گفت: اگر به دنبال سر و سامان دادن به وضعیت دانشگاه ها هستیم باید فردی را انتخاب کنیم که مورد قبول جامعه دانشگاهی کشور است. به طور حتم اگر به دنبال فرد با تجربه ای هستیم باید به دنبال کسانی برویم که در این 35 سال سابقه درخشانی داشته اند و به هر حال بسیاری از این افراد در دولت های هاشمی رفسنجانی یا خاتمی فعالیت کرده اند.

او با اشاره به عملکرد موفق آشتیانی در بخش خصوصی، گفت: او از سال 82 از کار دولتی خارج شده و در فعالیت های اقتصادی خود نیز بسیار موفق بوده و قطعا می تواند به وضعیت مالی آموزش عالی نیز با تدابیر خود کمک شایانی کند.

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم در مورد اینکه برخی نمایندگان مجلس خواهان معرفی گزینه دیگری به جای آشتیانی شده اند، گفت: برداشت من این است که بحث وزارت علوم و مشکلات حاشیه ای به وجود آمده به خاطر معرفی اشخاص خاصی برای این وزارت خانه نیست بلکه عدم انتخاب وزیر تبدیل به مساله سیاسی شده است.

او گفت: دوستان نمی خواهند قبول کنند که انتخابات ریاست جمهوری سال 92 برگزار شده و مردم به طرز تفکر جدیدی برای اداره دولت رای داده اند و باید دوستان به رای مردم احترام بگذارند.

 

45231

 

کد N584388

وبگردی