آفتاب
بروجردی در دیدار با پوشکوف:

زیاده‌خواهی‌ها و سیاست‌های غلط آمریکا عامل اصلی ایجاد بحران در منطقه است

زیاده‌خواهی‌ها و سیاست‌های غلط آمریکا عامل اصلی ایجاد بحران در منطقه است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس کمیته بین المللی دومای روسیه با اشاره به بحران‌های موجود در منطقه گفت: زیاده‌خواهی‌ها و سیاست‌های غلط آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای آن عامل اصلی ایجاد بحران در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، الکسی پوشکوف رئیس کمیته بین‌الملل دومای روسیه صبح امروز دوشنبه با علاءالدین بروجری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار بر ضرورت توسعه و گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد و گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه روابطی مهم و راهبردی برای برقراری ثبات و آرامش در منطقه است.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی از هرگونه رویکردی برای ارتقای سطح ارتباطات فیمابین در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بحران‌های موجود در منطقه تصریح کرد: زیاده‌خواهی‌ها و سیاست‌های غلط آمریکا و همپیمانان منطقه‌ایش عامل اصلی ایجاد بحران در منطقه می‌باشد و ادامه کمک‌های کشورهای قدرتمند به گروه‌های تروریستی هیچ کمکی به حل بحران در منطقه نمی‌کند.

بروجردی در بخش دیگری از سخنانش همکاری سیاسی دو کشور در بحران سوریه را مفید دانست و تصریح کرد: حل بحران سوریه فقط از طریق گفت‌وگوهای سیاسی با حضور تمام گروه‌های سوری میسر است.

وی در پایان بر تبادل هیات‌های سیاسی و پارلمانی دو کشور جهت انتقال تجربیات و مشورت‌های مستمر تاکید کرد.

در ادامه این دیدار الکسی پوشکوف رئیس کمیته بین‌الملل دومای روسیه با مهم شمردن روابط دو کشور در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: شرایط ناعادلانه روابط بین‌الملل در عصر حاضر موجب افزایش ناامنی در جهان گردیده است و باید با همکاری کشورهای مستقل و تاثیرگذار این روند ادامه پیدا کند.

وی تشکیل گروه‌های تروریستی در منطقه را سیاست‌ کشورهای غربی دانست و افزود: مبارزه با تروریسم توجیه غلط آمریکا و کشورهای غربی برای حضور در منطقه می‌باشد و این سیاست عامل گسترش تروریسم و ناامنی در منطقه شده است.

رئیس کمیته بین‌الملل دومای روسیه در پایان بر استمرار رایزنی و مشورت میان مجالس دو کشور تاکید کرد و از بروجردی برای انجام سفری رسمی به مسکو دعوت به‌عمل آورد. 

کد N584380

وبگردی