آفتاب
حجت الاسلام اسماعیلی خبر داد:

انتشار ۲۲۵ عنوان کتاب توسط موسسه بوستان کتاب طی سال جاری/ بازار چاپ و نشر حمایت نمی‌شود

انتشار ۲۲۵ عنوان کتاب توسط موسسه بوستان کتاب طی سال جاری/ بازار چاپ و نشر حمایت نمی‌شود

قم - خبرگزاری مهر: رئیس موسسه بوستان کتاب گفت: از ابتدای سال ۲۲۵ عنوان کتاب را منتشر کرده که از این تعداد ۱۸۵ عنوان بازچاپ شده و ۴۰ عنوان چاپ اول بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسماعیل اسماعیلی قبل از ظهر دوشنبه در نشستی مطبوعاتی ضمن تشریح فعالیت‌های بوستان کتاب طی هفته گرامیداشت کتاب، این محصول را به عنوان ضرورتی برای زندگی معرفی و عنوان کرد: هیچ چیز حتی پیشرفت تکنولوژی و گسترش ارتباطات هم نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد.

وی تأکید کرد: نعمتی که در کتاب و مطالعه وجود دارد با هیچ چیز دیگر به دست نخواهد آمد و لازم است که مسئولان فرهنگی کشور به مقوله گسترش کتاب و کتابخوانی توجه بیشتری داشته باشند و برای نسل جوان مزایای مطالعه را تبیین کنند.

رئیس موسسه بوستان کتاب بیان کرد: مطالعه و کتابخوانی باید مستمر، همه جانیه و دائمی باشد و اگر در هرکدام از این مواد غفلت شود آسیب زا است.

برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب "سنن النبی" علامه طباطبایی

وی در ادامه ضمن اشاره به فعالیت‌های بوستان کتاب، برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب سنن النبی علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: چون هفته کتاب با ایام ارتحال علامه طباطبایی تقارن یافته و از سویی دیگر کلیه کتاب‌های ایشان توسط بوستان منتشر می‌شود، کتاب سنن النبی به عنوان محور برای مسابقه انتخاب شده است.

حجت الاسلام اسماعیلی ادامه داد: محدوده برگزاری این مسابقه کتاب استان قم است و علاقمندان می‌توانند کتاب را تهیه و تا ۳۰ آبانماه به سئوالات مطرح شده پاسخ داده و در مسابقه شرکت کنند.

وی به برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در فروشگاه‌های این مرکز واقع در قم، تهران، اصفهان و مشهد اشاره کرد و گفت: فروشگاه‌های بوستان کتاب در طول هفته کتاب با تخفیف محصولات خود را به خریداران و دوستداران کتاب عرضه می‌کنند.

رئیس موسسه بوستان کتاب، مشارکت در برپایی ۱۴ نمایشگاه کتاب در سراسر کشور را از دیگر اقدامات این موسسه عنوان و بیان داشت: بر پایی نمایشگاه کتاب با محوریت آثار علامه طباطبایی نیز در صدا و سیمای مرکز قم انجام می‌شود.

اسماعیلی ابراز داشت: مجموعه کتاب‌های علامه طباطبایی و بخش‌هایی از کتاب آیت الله سبحانی به صورت نرم افزار در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

وی در ادامه دغدغه‌های ارزشی از جمله اولویت‌های موسسه بوستان کتاب در انتشار کتاب‌های دینی را بیان کرد و افزود:‌ موسسه سعی دارد در نشر و تولید کتاب به نیازهای جامعه و میزان تاثیرگذاری نیز توجه داشته باشد.

رئیس موسسه بوستان کتاب در ادامه به کتاب‌های انتشار یافته توسط این موسسه در سالجاری اشاره کرد و گفت: موسسه از ابتدای سال جاری، ۲۲۵ عنوان کتاب را منتشر کرده که از این تعداد ۱۸۵ عنوان بازچاپ شده و ۴۰ عنوان چاپ اول بوده است.

انتقاد از عدم توجه نهادهای حمایتی

حجت الاسلام اسماعیلی همچنین ضمن انتقاد از گرانی کاغذ طی چند سال گذشته و عدم حمایت نهادهای مختلف از بازار کتاب، بیان کرد: گرانی کاغذ موجب تاثیرگذاری بر نشر کتاب شد امام موسسه سعی کرد بتواند سقف کتاب‌های انتشار یافته خود را حفظ کند.

وی در ادامه به مشکل توزیع کتاب نیز اشاره و بیان کرد: بسیاری از مراکز تولید با مشکل توزیع، شناسایی و رساندن کتاب به مخاطب مواجه هستند.

کد N584268

وبگردی