آفتاب
علی مطهری در جمع خبرنگاران خبر داد؛

احتمال تشکیل فراکسیون صدای ملت / به عنوان موافق وزیر علوم سخنرانی می کنم

احتمال تشکیل فراکسیون صدای ملت / به عنوان موافق وزیر علوم سخنرانی می کنم

فراکسیون رهروان ولایت یک فراکسیون نامتناجس است که احتمال تشکیل فراکسیون صدای ملت را افزایش داده و مارا ترغیب به این مساله می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی مطهری در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه ی پیش روی  رای اعتماد وزیر پیشنهادی وزارتخانه علوم گفت: به عنوان یکی از موافقان وزیر پیشنهادی برای نطق ثبت نام خواهم کرد که اگر نوبت برسد، حتما سخنرانی خواهم داشت.

این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ادعای برخی مخالفان مبنی بر وجود اسناد و مدارکی دال بر عدول وزیر پیشنهادی از خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی، افزود : معمولا دستگاه های اطلاعاتی اسناد و مدارکی را در اختیار برخی نمایندگان می گذارند.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه امکان ارائه چنین اسناد و مدارکی وجود دارد در حالیکه این وزارت خانه با دولت یازدهم همراه است، اظهار کرد: به هر حال در رده های پایین تر چنین اتفاقی رخ خواهد داد و برخی افراد کار خودشان را انجام می دهند.

مطهری در پاسخ به این سوال که آیا آمادگی توضیح درباره اسنادی که احتمالا در جلسه رای اعتماد منتشر خواهد شد را دارد، تصریح کرد: امیدوارم این فیلمی که قرار است دوستان پخش کنند اکشن و جذاب باشد تا لذت ببریم.

این نماینده تهران همچنین در توصیف فضای عمومی مجلس برای جلسه رای اعتماد گفت: فضای مجلس شفاف و مشخص نیست ولی احساس می کنم که این فضا به مرور بهتر خواهد شد. با این حال ما به وظایف خود عمل خواهیم کرد، حرف ها را می زنیم ولو اینکه وزیر رای بیاورد یا نیاورد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با تاکید بر اینکه رییس مجلس در اداره جلسه رای اعتماد موضع بی طرفانه دارد، اظهار کرد: ترتیب نطق مخالفان و موافقان بر اساس قرعه کشی ها خواهد بود و رییس مجلس نقشی نمی تواند در اداره جلسه داشته باشد.

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد فراکسیون رهروان ولایت در اداره فضای عمومی مجلس، تاکید کرد: این فراکسیون منفعل و کم تاثیر ظاهر شده که این یک نقص است. رهروان ولایت یک فراکسیون نامتجانس است که احتمال تشکیل فراکسیون صدای ملت را افزایش داده و مارا ترغیب به این مساله می کند.

کد N584119

وبگردی