آفتاب
همزمان با ادامه مذاکرات هسته ای؛

همایش «منهای عزت، بعلاوه تحریم» توسط دلواپسان برگزار می‌شود

همایش «منهای عزت، بعلاوه تحریم» توسط دلواپسان برگزار می‌شود

تبیین چارچوب کلی توافق پیش رو و اختلافات آن با توافقی قابل قبول و در چارچوب منافع ملت ایران، بررسی سیاست آمریکا در تمدید مداوم مذاکرات، تبیین سناریوهای لغو دکوری تحریم‌ها، روشنگری نسبت به آنچه توافق ناقص خوانده می‌شود، رمزگشایی از سناریوی استحاله انقلاب در نظام جهانی، شفاف‌سازی نسبت به واقعیت میزان فایده و ضرر اقتصادی توافق ژنو برای کشور و نیز تبیین قطعات غیرهسته‌ای پازل وابستگی از مهمترین محورهای همایش یاد شده است.

با نزدیک شدن به آخرین دور از مذاکرات ایران و 1+5 و باقی ماندن کمتر از 10 از ضرب‌الاجل تعیین شده در توافق ژنو برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای، دلواپسان بار دیگر همایش برگزار می‌كنند. پیش از این نیز همزمان با مذاکرات هسته ای، تیمی موسوم به دلواپسان، اقدام به برگزاری همایش هایی کرده بودند که روند مذاکرات را تحت الشعاع خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کمیته صیانت از منافع ایران متشكل از بسیج دانشجویی دانشگاه‌های امیركبیر، امام صادق، تهران و دیگر دانشگاه ها، در حالی كه سه‌شنبه همین هفته، تیم هسته‌ای کشورمان تهران را به مقصد وین ترک می‌کند تا گره چند ساله پرونده هسته‌ای را باز کند و به توافقی برد - برد دست یابد، بیکار ننشسته‌اند و امروز همایش «منهای عزت، بعلاوه تحریم» را در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌كنند.

دلواپسان می‌گویند هدفشان تحكیم و تائید نظر تیم‌ مذاكره‌كننده و تقویت آنان در برابر طرف 1+5 است اما آنچه از سخنرانی‌ها و همایش آنها در نشست اول شنیده شد «مرگ بر سازشكار» بود و در نشست‌های بعدی نیش‌ها و كنایه‌هایی بود كه زبان سخنرانان این همایش شنیده می‌شد.

سخنرانان این همایش همچنان نام‌های آشنا و البته تكراری دیگر همایش‌های این كمیته است.

نام حمید رسایی، مهدی كوچك‌زاده، سردار محمد اسماعیل کوثری، مسعود میرکاظمی، الیاس نادران، جواد کریمی قدوسی، حجت‌الاسلام احمد رهدار، ابوالفضل ظهره‌وند، محمدحسن آصفری، سیدمحمد حسینی، مهرداد بذرپاش، لاله افتخاری، سیدمحمود نبویان، زهره طبیب‌زاده، حسین نجابت، فاطمه رهبر، علیرضا قزوه، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی و حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی برای حاضران و سخنرنان این همایش اعلام شده است.

تبیین چارچوب کلی توافق پیش‌رو و اختلافات آن با توافقی قابل قبول و در چارچوب منافع ملت ایران، بررسی سیاست آمریکا در تمدید مداوم مذاکرات، تبیین سناریوهای لغو دکوری تحریم‌ها، روشنگری نسبت به آنچه توافق ناقص خوانده می‌شود، رمزگشایی از سناریوی استحاله انقلاب در نظام جهانی، شفاف‌سازی نسبت به واقعیت میزان فایده و ضرر اقتصادی توافق ژنو برای کشور و نیز تبیین قطعات غیرهسته‌ای پازل وابستگی از مهمترین محورهای همایش یاد شده است.

همایش «منهای عزت، بعلاوه تحریم» اولین همایش منتقدان دولت در عرصه مذاكرات هسته‌ای نیست. بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم، بارها همایش‌های مشابهی از سوی حامیان دولت قبل با عناوین مختلف در نقد سیاست خارجی دولت برگزار شد. نخستین این همایش‌ها، همایش «دلواپسیم» بود و پس از آن لقب "دلواپس" به این دسته از افراد اطلاق شد.

به مرور زمان با خروج تعداد بیشتری از نیروهای سابق احمدی‌نژاد، مهمانان این همایش بیشتر و بیشتر شدند اما استقبال مردمی از این برنامه‌ها روندی نزولی داشت. به طوری که برگزارکنندگان که در ابتدا قصد داشتند در تمام شهرهای ایران برنامه‌های مشابهی را اجرا کنند، از تصمیم خود منصرف شدند و سعی می‌کنند شخصیت‌های سیاسی همفکر را از شهرهای مختلف به تهران بکشانند.

کد N583985

وبگردی