آفتاب
سردار نقدی در نشست خبری:

امر به معروف و نهی از منکر را سیاسی نکنید/ در مورد آشتیانی اظهارنظری نمی‌کنیم / وارد جزئیات مذاکرات هسته‌ای نمی‌شویم

امر به معروف و نهی از منکر را سیاسی نکنید/ در مورد آشتیانی اظهارنظری نمی‌کنیم / وارد جزئیات مذاکرات هسته‌ای نمی‌شویم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج از تیم مذاکره کننده هسته‌ای حمایت می‌کند، گفت: ما وارد جزئیات مذاکرات نمی‌شویم که بخواهیم قضاوتی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز ظهر در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت آغاز هفته بسیج در مرکز مقاومت بسیج صدا و سیما برگزار شد با اشاره به طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر که توسط نمایندگان مجلس در حال بررسی است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر قانونی است که خدا در قرآن کریم نوشته و بر ما واجب بوده است و عملی کردن این موضوع که در قانون اساسی هم به آن اشاره شده است، اقدام بسیار مثبت و پسندیده‌ای است.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های بسیج در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر، افزود: از سال گذشته آموزش‌هایی در این رابطه با شیوه‌های اصولی به بسیجیان داده شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر به هیچ وجه عملی برخوردی نیست، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یک ابراز محبت و دوستی و شخصیت قائل شدن برای مخاطبان است که همه ما نیز به آن نیازمندیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه هیچ مدیری نباید از تصویب امر به معروف و نهی از منکر بترسد، گفت: برخی عنوان کردند تصویب این طرح موجب تضعیف خواهد شد که البته باید در این میان همگی شیوه صحیح را فرا بگیریم، زیرا اگر شیوه‌های درست و صحیحی در این رابطه آموزش داده شود خواهیم دید که این موضوع فرمول تعالی بخش جامعه خواهد بود.

سردار نقدی در پاسخ به این سئوال که واکنش شما در قبال تخریب بسیج که از سوی رسانه‌های معاند انجام می‌گیرد، چیست، گفت: عملکرد بسیج می‌تواند تخریب ها را خنثی کند. همواره ایثارگری‌های بسیج در عرصه های مختلف مانند فعالیت گروه های جهادی می‌تواند نقش بسزایی را در خنثی سازی این تخریب‌ها ایفا کند.

وی ادامه داد: ما همواره سعی می کنیم اساس دین و خدمتگزاری را در راس فعالیت‌های خود قرار داده و آن را گسترش دهیم.

سردار نقدی همچنین در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از شرایط منطقه به خصوص سوریه و حضور بسیجیان مردمی چیست، گفت: مدعیان حقوق بشر، حامیان آدم کشی و تروریسم در منطقه و جهان هستند و رسما برای تروریست‌ها بودجه تصویب و با سرکرده های آنها ملاقات می‌کنند.

وی افزود: موضع بسیج از همان روز اول روشن بود. پس از این اتفاق نیز تعداد بسیار زیادی از بسیجیان برای اینکه به سوریه و به خط مقاومت اعزام شوند، به ما مراجعه کردند و این واقعیتی است که در دل تمام بسیجیان است که البته مسئولان سوری اعلام داشتند که نیازی به نیرو ندارند.

سردار نقدی ادامه داد: البته اقدامات دولت پیرامون به صحنه آوردن مردم برای مبارزه با تروریست‌ها بسیار مناسب و تاثیرگذار بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: هم اکنون در کشور سوریه بیش از 10 هزار بسیجی آموزش دیده سوری داریم که در حال دفاع از کشور و ملت خود هستند و بدانند که ملت ایران و بسیجیان پشتیبان آنها خواهند بود.

سردار نقدی در ادامه نشست خبری در پاسخ به این سئوال که ارزیابی شما از مذاکرات اخیر ایران و 1+5 چیست، اظهار داشت: ملت و بسیج همواره حامی تیم مذاکره کننده اند کما اینکه در این مذاکرات به یک توافق خوب برسند و یا اینکه به دلیل زیاده خواهی‌های آمریکا و طرف غربی مذاکرات را ترک کنند، در هر صورت از آنها حمایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: آن چه که مورد حمایت مردم و بسیج نیست تن دادن به توافقی است که حق مردم و حقوق هسته‌ای ضایع شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: ما نخواهیم گذاشت بر سر حقوق ملت ایران مذاکره کنند زیرا ملت ما به عنوان یک ملت آزادیخواه، آزاده و طرفدار حق در صحنه ایستاده است.

سردار نقدی در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از جزئیات مذاکرات اخیر ایران و 1+5 چیست، گفت: ما وارد جزئیات نمی‌شویم که بخواهیم قضاوت داشته باشیم لذا اخیرا اعضای تیم مذاکره کننده مواضع بسیار خوب و صحیحی را داشته اند که جای خرسندی دارد و توقع بسیج این است که آمریکا در این مذاکرات زیاده خواهی و زورگویی های خود را کنار بگذارد.

وی تصریح کرد: این توافق باید بدون اجحاف صورت بگیرد لذا اگر قرار باشد در توافق مورد نظر اجحافی بر حق ایران صورت بگیرد، بهتر است این توافق بد انجام نگیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران، گفت: ما تجربه‌های خیلی خوبی را از اول انقلاب در این زمینه به دست آوردیم. تحریم هایی که اکنون جنبه عمومی به خود گرفته اند قبلا و از سال 89 در حوزه دفاعی برعلیه ایران انجام شد.

وی تاکید کرد: امروز در کشور موجب شده همه بخش ها به ظرفیت پنهان پی ببرند، به طور مثال از سال 89 که بنزین کشور مورد تحریم قرار گرفت ما توانستیم با اقدامات عملی در طول مدت یک سال و نیم در این عرصه به خودکفایی برسیم و آنچه که بعدها در مورد تولید بنزین داخلی در خارج و داخل کشور اعلام کرده اند که باعث آلودگی هوا می شود، نادرست است و واقعیت ندارد.

سردار نقدی همچنین در پاسخ به این سئوال که با توجه به اظهارنظرهای تشکل های بسیج دانشجویی در قبال وزیر پیشنهادی علوم، نظر شما پیرامون آقای آشتیانی چیست، گفت: ما تحت عنوان سازمان وارد این قضایا نمی شویم و اظهارنظری نکردیم و نمی کنیم لذا این تشکل‌ها جنبه مردمی بسیج هستند که اظهارنظر می کنند.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا اجرای امر به معروف و نهی از منکر تنها مربوط به دولت خاصی می شود یا خیر و آیا اجرای این طرح تنها مربوط به عفاف و حجاب است یا خیر، اظهار داشت: اجرای این طرح مربوط به دولت خاصی نبوده و نیست. اجرای امر به معروف و نهی از منکر در اصل 8 قانون اساسی تاکید شده و واجب است. البته خوشبختانه در این دوره از مجلس نمایندگان همت کردند و به قانون اساسی جنبه عملیاتی دادند. لذا در این میان مجلس و دولت های قبلی باید نسبت به اجرایی نکردن این موضوع عذرخواهی کنند.

سردار نقدی ادامه داد: اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر تنها مربوط به عفاف و حجاب نمی‌شود لذا ما با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، منکرات بالاتری از جمله منکرات سیاسی، اقتصادی که همواره از فساد اخلاقی بدتر هستند، داریم که باید برخورد مناسب با آنها انجام شود.

وی خطاب به رسانه های جمعی گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر را سیاسی نکنید زیرا اجرای این طرح به نفع همه مردم است.

 

کد N583961

وبگردی