آفتاب

زیاده‌خواهی آمریکا در مذاکرات از نگاه المانیتور

زیاده‌خواهی آمریکا در مذاکرات از نگاه المانیتور

پایگاه خبری المانیتور مدعی شد: یک مقام ارشد مجلس ایران گفته است که در مذاکرات عمان چیزی به دست نیامده است اما امیدواریم اتفاقات خوبی در وین بیفتد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه خبری المانیتور در گزارشی مدعی شد ضمن گفت‌وگو با یک مقام ارشد مجلس شورای اسلامی ایران درباره مذاکرات هسته‌ای وی گفته است که مذاکرات اخیر در عمان مثبت نبوده است.

این عضو مجلس همچنین گفته است که چیزی در مذاکرات عمان به دست نیامد. جزئیات مطرح شده در این مذاکرات بسیار حساس بودند و هیچ کس حاضر نبود تصمیمی در این‌باره بگیرد. اما اجازه بدهید امیدوار باشیم که این اتفاق در مذاکرات آتی وین رخ دهد.

این مقام ایرانی در ادامه تصریح کرد: در دور بعدی مذاکرات هر چیزی امکان‌پذیر است؛ اگرچه احتمال تمدید مذاکرات هسته‌ای وجود دارد.

وی همچنین گفت: مشکل اصلی دراین مذاکرات این است که آن‌ها از ایرانی می‌خواهند که ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم خود را محدود کند، در حالی که از لغو تحریم‌ها سر باز می‌زند. این بدین معنی است که آن‌ها همه چیز می‌خواهند اما نمی‌خواهند چیزی بدهند.

به گزارش المانیتور آخرین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 با هدف پایان دادن به اختلافات بر سر برنامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور قرار است 18 نوامبر در وین پایتخت اتریش با حضور مذاکره‌کنندگان این کشورها آغاز شود.

ایران و قدرت‌های جهانی تنها تا ضرب‌الأجل 24 نوامبر فرصت دارند تا به راه‌حل جامعه نهایی در این زمینه برسند.

انتهای پیام

کد N583923

وبگردی