آفتاب

اولین حضور مسئول جدید سیاست خارجی اروپا در بروکسل/ اوکراین موضوع بحث وزرای خارجه

اولین حضور مسئول جدید سیاست خارجی اروپا در بروکسل/ اوکراین موضوع بحث وزرای خارجه

وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز دوشنبه نشستی را با هدف بررسی آخرین وضعیت اوکراین برگزار می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، این نشست پس از آن برگزار می شود که سران کشورهای غربی در جریان گردهمایی گروه ۲۰ در استرالیا، از "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه، انتقاد کرده و سیاست مسکو در اوکراین را غیر قابل قبول عنوان کرده و مسکو را به افزایش فشارها تهدید کردند.

پوتین نیز از سوی دیگر از اعضای گروه ۲۰ که آن کشور را تحریم کرده‌ اند، انتقاد کرد و گفت تحریم‌ ها ناقض اصول گروه ۲۰ و قوانین بین‌ المللی است.

"دیوید کامرون" نخست‌ وزیر انگلیس، می‌گوید: غرب، اگر لازم باشد، برای سال ها به فشارهای خود علیه روسیه ادامه می دهد.

از سوی دیگر ژنرال "فیلیپ برادلاو" از فرماندهان عالیرتبه پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، به تازگی گزارش‌ های کی‌ یف در مورد ورود نیروهای زرهی و تانک از روسیه به مناطق شرقی اوکراین را تائید کرده و این در حالی است که آمریکا اعلام کرده سندی برای اثبت ورود تانک های روسی به اوکراین وجود ندارد.

خبرگزاری فرانسه از قول تحلیل‌ گران می‌ نویسد: انتقادهای مطرح شده در نشست سران گروه ۲۰ و اینکه پوتین این نشست را زودتر از بقیه ترک کرد، از افق چندان خوبی برای حل بحران اوکراین خبر نمی‌دهد.

گردهمایی وزیران خارجه اتحادیه اروپا در روز دوشنبه، در عین حال نخستین نشست آنها است که در آن "فدریکا موگرینی" نماینده ارشد سیاست خارجی این اتحادیه، مدیریت جلسه را برعهده خواهد داشت.

کد N583877

وبگردی