آفتاب
در تماس تلفنی با بارزانی؛

عمار حکیم هم بر لزوم حل اختلافات میان بغداد و اربیل تاکید کرد

عمار حکیم هم بر لزوم حل اختلافات میان بغداد و اربیل تاکید کرد

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در تماسی تلفنی با رئیس اقلیم کردستان بر ضرورت پایان اختلافات موجود میان بغداد و اربیل تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، دفتر عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی در بیانیه‌ای از تماس تلفنی حکیم با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان خبر داد.

در این تماس حکیم با اشاره به اهمیت وجود هماهنگی میان نیروهای امنیتی، بسیح مردمی و پیشمرگ‌ها، بر لزوم حل مشکلات موجود میان دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان تاکید کرد.

در این بیانیه حکیم بر اهمیت دستیابی به راه‌حل‌هایی ریشه‌ای و همه جانبه تاکید کرد.

حکیم با تمجید از پیروزی‌های جوانان عراقی در نبرد با داعش در مورد اوضاع سیاسی، امنیتی و مشکلات موجود میان دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق با بارزانی گفت‌وگو کرد.

عادل عبدالمهدی، وزیر نفت اخیرا تاکید کرده بود: توافقنامه نفتی اخیر میان دولت مرکزی و اقلیم کردستان، تولیدات نفت عراق را افزایش خواهد داد.

به این ترتیب استان‌های غیرنفتی از بخشی از واردات نفتی استان‌های تولید کننده نفت برخوردار می‌شوند.

اقلیم کردستان پنجشنبه از امضای توافقنامه‌ای با دولت مرکزی عراق مبنی بر پایان همه جانبه و عادلانه اختلافات دو طرف خبر داد و تاکید کرد که دولت مرکزی به زودی مبلغ 500 میلیون دلار به اقلیم کردستان پرداخت خواهد کرد و در مقابل اقلیم کردستان روزانه 150 هزار بشکه نفت خام خود را در اختیار دولت مرکزی خواهد گذاشت.

انتهای پیام

کد N583843

وبگردی