آفتاب
نادران در جمع خبرنگاران:

دولت لجبازی می کند/ با تندروی های ساختارشکنانه مخالفیم

دولت لجبازی می کند/ با تندروی های ساختارشکنانه مخالفیم

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اعتراضی به سهم خواهی ها در دولت نداریم، اعتراض ما به تندروی های ساختارشکنانه است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص وزارت علوم و پایان مدت سرپرستی سرپرست این وزارتخانه، گفت: مطابق نظریه تفسیری شورای نگهبان وقتی سرپرست وزارتخانه ای وقتش تمام می شود، احدی حق تصرف آنجا را ندارد چون سرپرست و غیر سرپرست نمی تواند آنجا را اداره کند. بنابراین آقای نجفی که مدت سرپرستی شان رو به اتمام است برای اینکه هر کس دیگری سرپرستی این وزارتخانه را به عهده بگیرد، باید از حکم حکومتی استفاده نماید.

وی با اشاره به لزوم اذن ولی فقیه در این مسئله، افزود: باید در دخل و تصرف در امور وزارتخانه اذن ولی فقیه گرفته شود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: دولت برای رای اعتماد به وزیر بعدی باید تلاش کند که امیدواریم با تفاهم این مسئله حل شود.

نادران گفت: دوستان ما در داخل و خارج از صحن به آقای روحانی گفته اند که وقتی کسی در حد رئیس مجلس که ریاست یک قوه را برعهده دارد با شما این همه همراهی دارد چه دلیلی دارد که شما کمترین همراهی را برای معرفی وزیر پیشنهادی با وی نمی کنید؟ این پذیرفتنی نیست.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر این گزینه را پس بگیرند و شخص دیگری را معرفی کنند که هیچ و گر نه در معرفی وزیر پیشنهادی بعدی امیدواریم که هماهنگی های لازم صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه آقای لاریجانی اصلا در جریان معرفی گزینه وزارت علوم نبوده است، گفت: حداقل تعامل هم در این باره با مجلس برقرار نشده است.

نادران در پاسخ به اینکه گفته می شود نامه ای برای پس گیری گزینه پیشنهادی علوم از سوی مجلس به دولت داده شده است، گفت: هیچ نامه ای در این باره داده نشده است ولی نمایندگان رایزنی هایی را در این باره انجام دادند که دولت گزینه پیشنهادی را تغییر دهد.

نادران در پاسخ به اینکه اصولگرایان انتظار معرفی چه وزیری را دارند، پاسخ داد: وزیری که از خط قرمزهای نظام عبور نکرده باشد و در فتنه 88 حضور نداشته، به مجلس معرفی شود.

وی درباره اینکه گفته می شود در فراکسیون اصولگرایان گزینه هایی برای این تصدی معرفی شده اند، گفت: من در فراکسیون اسم کسی را نشنیده ام.

نادران در خصوص اینکه فراکسیون اصولگرایان آقای آشتیانی را نپذیرفته است، پاسخ داد: وقتی همه چیز روشن است نیازی به پذیرفتن گزینه پیشنهادی نیست، این مسئله ضرورتی ندارد.

نماینده تهران درباره اینکه به نظر می رسد تعامل بین دولت و مجلس در این مسئله   گره خورده است، افزود: از ناحیه دولت برخی بنا به لجبازی دارند که نمی دانم دلیلش چیست و الا مسئله خیلی راحت تر از این حل می شد.

وی افزود: دلیل رای نیاوردن نیلی منفرد این بود که در تحصن دانشگاه شرکت داشت و فتنه را حمایت کرده بود و البته بعد هم از این مسئله برائت نکرد. حال اگر بعد از وی کسی را معرفی کنند که از یک دانشگاه دیگر آمده و جلسه تحصن را اداره کرده است، پذیرفتنی نیست که مجلس به وی رای اعتماد دهد.

نادران گفت: خود آقای روحانی گفتند که ما فراجناحی هستیم و هر وزارتخانه را به یکجا می دهیم. وزارت علوم هم سهم اصلاح طلبان تندرو است.

وی در پاسخ به اینکه چرا در دولت احمدی نژاد به این سهم خواهی ها حساس نبودید، گفت: ما اعتراضی به سهم خواهی ها نداریم، به تندروی های ساختار شکنانه اعتراض داریم.

نادران در پاسخ به اینکه گفته شده شما اظهار کردید فیلمی از آقای آشتیانی دارید، گفت: من در این باره با احدی صحبت نکرده ام.

 

 

 

 

کد N583736

وبگردی