آفتاب

متهم حملات 11 سپتامبر: شاهزاده سعودی پول آموزش خلبانی ما را داد

متهم حملات 11 سپتامبر: شاهزاده سعودی پول آموزش خلبانی ما را داد

یکی از افراد مرتبط به حادثه تروریستی 11 سپتامبر مدعی شده است که یک شاهزاده سعودی پول پرداخت کرد تا عاملان انتحاری 11 سپتامبر خلبانی یاد بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته دیلی میل، زکریا موسوی، 40 ساله طبق اسناد دادگاه مدعی است که سعودی‌ها تامین مالی حادثه 11 سپتامبر 2001 را برعهده داشتند.

وی می‌گوید که یک شاهزاده که نامش مشخص نیست، به وی و 16 هواپیماربای دیگر پول پرداخت کرد تا پرواز یاد بگیرند.

موسوی در سال 2006 پس از آنکه به اتهامات تروریستی خود اعتراف کرد، با حبس ابد رو به رو شد.

وکلای دولتی با وی گفت‌وگو کرده‌اند و می‌گویند که وی مدارک "مرتبطی" دارد. دولت عربستان به صراحت هرگونه دست داشتن در حادثه 11 سپتامبر را رد کرده است و کارشناسان نسبت به صحت ادعاهای موسوی ابراز تردید کرده و می‌گویند که وی در دادگاه "آشفته " بوده است. این اظهارات در اسناد دادگاه فدرال ایالت اوکلاهاما درج شده و طبق آن وی گفته است: یک شاهزاده سعودی در فعالیت‌های تروریستی به من کمک کرده است و به خوبی با اسامه بن لادن (رهبر سابق القاعده) آشنا بود، حامیان بن لادن از میان رهبران سعودی این حمله را طرح ریزی‌کردند و من در توطئه‌ای برای سرنگون کردن هواپیمای حامل بیل کلینتون (رئیس جمهوری سابق آمریکا) شرکت داشتم.

کارلتوبیاس، استاد دانشگاه حقوق ریچموند گفت: حتی اگر به این فرد اجازه دهیم که درباره این مساله شهادت بدهد، باز هم مساله اعتبار و صحت به میان می‌آید و آیا شهادت وی ارزش دارد؟ در این مورد تردید وجود دارد. همچنین وی در دادگاه آشفته بود و اظهاراتش را درباره مشارکت در حمله 11 سپتامبر تغییر داد.

انتهای پیام

کد N583648

وبگردی