آفتاب
الیاس نادران در نشست خبری امروز مجلس؛

در مورد فیلم دانش آشتیانی صحبت نکرده ام/ دولت در پیشنهاد وزیر با ما مشورت نکرد

در مورد فیلم دانش آشتیانی صحبت نکرده ام/ دولت در پیشنهاد وزیر با ما مشورت نکرد

آقای روحانی چندین بار گفته اند که ما فراجناحی هستیم و هر وزارتخانه برای کسی است. البته ما به سهم خواهی اعتراض نداریم بلکه نسبت به تندروی ها معترض هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الیاس نادران در حاشیه جلسه علنی مجلس و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که سرنوشت وزارت علوم در صورت رد صلاحیت وزیر پیشنهادی چه خواهد بود گفت: با توجه به تفسیر شورای نگهبان از قانون اساسی، احدی حق دخل و تصرف در وزارتخانه را ندارد و با توجه به اتمام فرصت سه ماهه برای ادامه مدیریت وزارتخانه، باید از حکم حکومتی و اذن ولی فقیه استفاده کرده و در کنار آن وزیر پیشنهادی معرفی شود.

این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر عدم تعامل بین دولت و مجلس گفت: دوستان ما حتی خارج از مجلس به مسئولان دولتی اعلام کردند در شرایطی که رئیس مجلس با شما تعامل و همکاری دارد، چرا شما در معرفی وزیر پیشنهادی با مجلس و به ویژه رئیس مجلس مشورت و تعامل ندارید.

این عضو فراکسیون اصول‌گرایان ادامه داد: دولت، آقای لاریجانی را اصلا در جریان انتخاب وزیر پیشنهادی قرار نداده است.

نادران همچنین در پاسخ به این سوال که گفته می شود برخی نمایندگان خواستار پس گرفتن نامه معارفه وزیر پیشنهادی علوم شده بودند تصریح کرد: تماس‌هایی از طریق افراد موثر مجلس صورت گرفت تا وزیر پیشنهادی معرفی نشود.

این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که مجلس چه وزیری را مناسب برای وزارت علوم می داند گفت: از نظر ما وزیری مناسب است که از خط قرمز، همچون فتنه 88 عبور نکرده باشد.

این عضو فراکسیون اصول‌گرایان در پاسخ به این سوال که آیا رد درخواست جلسه با وزیر پیشنهادی از سوی فراکسیون اصولگرایان صحت دارد، گفت: فراکسیون چنین جلسه‌ای را اساسا نپذیرفت چون برگزاری آن از نظر اعضای فراکسیون برگزاری چنین جلسه ای ضرورتی نداشت.

نادران اامه داد: به نظر می رسد از جانب دولت یک نوع لجبازی صورت گرفته است.

وی با اشاره به روند معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس افزود: آقای نیلی منفرد برای این رای اعتماد نگرفت چون در تحصن و فتنه حاضر بود و از این حضور اعلام برائت نکرد. با این وجود دولت پس از او کسی را به مجلس معرفی کرد که جلسه تحصن را اداره می کرد.

نادران با بیان اینکه وزارت علوم سهم اصلاح‌طلبان در دولت روحانی است اضافه کرد: آقای روحانی چندین بار گفته اند که ما فراجناحی هستیم و هر وزارتخانه برای کسی است. البته ما به سهم خواهی اعتراض نداریم بلکه نسبت به تندروی ها معترض هستیم.

نادران همچنین در پاسخ به این سوال که گفته می شود فیلمی از آقای آشتیانی مرتبط با حوادث سال 88 موجود است گفت: بنده در این مورد صحبتی نداشته ام.

 

کد N583606

وبگردی