آفتاب
محمد اسماعیل نیا در نشست خبری امروز مجلس خبر داد؛

برگزاری اولین همایشی ملی- منطقه ای برای تحقق استقامت مقاومتی

برگزاری اولین همایشی ملی- منطقه ای برای تحقق استقامت مقاومتی

این همایش با این نگاه که بحث تئوریک را عنوان می کنیم سعی داریم تا حتما چند گام عملی نیز در این راستا برداریم. طرح هایی قرار است به صورت پایلوت به اجرا درآید یعنی اینکه اگر دولت ما درگیر تحریم و کمبود بودجه است مدل‌هایی که در دست داریم عملی کنیم.

نماینده مجلس در نشست خبری امروز مجلس شورای اسلامی درباره همایشی که در دو روز آینده در مشهد با حضور رئیس مجلس برگزار می شود گفت: این همایش اولین همایشی ملی- منطقه ای است که راه های تحقق استقامت مقاومتی که به صورت پایلوت قرار است اجرا شود به فضل خداوند 29 و 30 ‌آبان در مشهد و ترشیز (کاشمر) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد اسماعیل‌نیا، در خصوص راه های تحقق استقامت مقاومتی افزود: در این همایش نگاهی جدیدتر از همایش‌های دیگر داریم.اگر توجه کنید جلسات و همایش ها بعضا اسیر شعارها و تئوری‌هایی می شوند که در عمل اینطور نیست. البته نمی‌خواهم بگویم بی‌تاثیر است اما آن تاثیر لازم را ندارد.

وی در ادامه گفت: این همایش با این نگاه که بحث تئوریک را عنوان می کنیم سعی داریم تا حتما چند گام عملی نیز در این راستا برداریم. طرح هایی قرار است به صورت پایلوت به اجرا درآید یعنی اینکه اگر دولت ما درگیر تحریم و کمبود بودجه است مدل‌هایی که در دست داریم عملی کنیم.

اسماعیل‌نیا اظهار داشت: همایش روز اولی که در مشهد برگزار می شود در مورد سیاست‌های کلان مقاومتی و با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس و چهره‌های برجسته‌ای مانند مصباحی مقدم، تاجگردون، نادران، و دکتر حسینی قائم مقام صندوق توسعه ملی برگزار می شود. در همین راستا نهاوندیان، جلالی رئیس مرکز پژوهش‌ها و دکتر نوبخت نیز این سفر را در دستور کار خود قرار داده اند. شخصیت‌هایی که برای این همایش و طرح‌های اجرایی در نظر گرفته شده شخصیت‌هایی علمی، تحقیقاتی و هم اجرایی هستند و کسانی با مسئولیت و چند بعدی‌اند.

رئیس این همایش بیان داشت: دبیرخانه‌ای که گذاشتیم دائمی است و ما می خواهیم این بحث را به صورت فرهنگ ادامه دهیم. سال‌هایی که مقام رهبری از آن به عنوان عزم ملی یاد می کند باید ببینیم چند درصد منجر به خروجی می شود و ما می خواهیم استقامت مقاومتی را با آن پایلوت عملی کنیم.

اسماعیل نیا خاطرنشان کرد: همه می گوییم آب از بین رفته است اما چند عملیات در یک حوزه داشته ایم که کار کرده باشد و راندمان را 30 تا 40 درصد افزایش داده و آب ذخیره کرده باشد تقریبا هیچ موردی نبوده است. اما در پایلوت این طرح ها می خواهیم تا راندمان را در مدیریت آب بالا ببریم و سیستمی جدید را برای اجرا به کشور ارائه کنیم. در مورد خاک نیز همینطور است. میوه و سبزیجات آلوده به مردم می دهیم. نیترات زندگی سالم را از مردم گرفته است و در این زمینه هم طرح‌هایی داریم که امیدواریم موفق باشد.

کد N583582

وبگردی