آفتاب

تعطیلی سیستم‌ ایمیل وزارت خارجه آمریکا در پی هک شدن

تعطیلی سیستم‌ ایمیل وزارت خارجه آمریکا در پی هک شدن

وزارت خارجه آمریکا در اقدامی بی‌سابقه سیستم‌های ایمیل غیر محرمانه خود را برای رفع مشکلات ناشی از هک شدن از کار انداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از آسوشیتدپرس، یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا در این باره اعلام کرد، فعالیت‌های نگران کننده‌ای همزمان با حمله اخیر سایبری به شبکه کامپیوتر کاخ سفید شناسایی شد.

این حمله در اواخر اکتبر رسانه‌ای شد اما هیچ گزارشی مبنی بر تحت تاثیر قرار گرفتن وزارت خارجه آمریکا منتشر نشد.

از آن زمان تاکنون تنها اعلام شده است که تعدادی از آژانس‌ها از جمله سرویس پست آمریکا و سرویس هوایی ملی آمریکا تحت تاثیر این حمله قرار گرفته‌اند.

با این حال این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا متذکر شد، هیچ یک از سیستم‌های محرمانه وزارت خارجه تحت تاثیر این حمله قرار نگرفتند اما این وزارتخانه به عنوان بخشی از برنامه تغییر در سیستم‌های مرتبط با اینترنت جهت افزایش امنیت در مهم‌ترین شبکه‌های کامپیوتری غیرمحرمانه، سیستم جهانی ایمیل خود را از کار انداخت.

این مقام که خواست نامش فاش نشود همچنین اظهار کرد، وزارت خارجه آمریکا انتظار دارد که تمام سیستم‌های این وزارتخانه در آینده نزدیک به صورت عادی به فعالیت خود ادامه می‌دهند اما این مقام درباره اینکه چه کسی مسئول این حمله هک بوده است جزئیاتی ارائه نداد.

دولت آمریکا، چین و روسیه را مسئول حملات اخیر سایبری به سرویس‌های اینترنتی کشورش می‌داند اما این کشورها تاکنون این امر را تایید نکرده‌اند. انتظار می‌رود سیستم‌ ایمیل وزارت خارجه آمریکا پس از تکمیل مراحل افزایش امنیت مجددا راه اندازی شود.

انتهای پیام

کد N583569

وبگردی