آفتاب
گزارش خبری/

حمایت پارلمان منتخب لیبی از خلیفه حفتر

حمایت پارلمان منتخب لیبی از خلیفه حفتر

همزمان با ارسال بیانیه ای از سوی کنگره ملی لیبی مبنی بر به رسمیت شناختن پارلمان منتخب این کشور پس از گذشت چندین ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی، اعضای پارلمان لیبی با انتشار بیانیه ای بر حمایت از عملیات خلیفه حفتر علیه گروههای تندرو تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر،  20 نفر از اعضای کنگره ملی لیبی با انتشار بیانیه ای اعلام کردند که پارلمان منتخب لیبی تنها نماینده مشروع و قانونی مردم این کشور است این 20 نفر که از  اعضای سه فراکسیون در کنگره ملی لیبی هستند از درج نام خود در این بیاینه به دلیل مسائل امنیتی خودداری کردند.

در این بیانیه آمده است که بیش از 50 درصد از 94 عضو این کنگره که با انتخاب اعضای پارلمان جدید در انتخابات سراسری مهلت فعالیت آن به اتمام رسیده است، با تمدید فعالیت این کنگره مخالف هستند.

 در این بیانیه همچنین بر مخالفت اعضای کنگره ملی لیبی با اقدامات رئیس این کنگره در راستای تشکیل دولت موسوم به دولت نجات و مواردی از این دست تاکید شده است.

این در حالی است که پس از برگزاری انتخابات سراسری پارلمانی در داخل و خارج از لیبی و شروع به کار اعضای منتخب این پارلمان،  کنگره ملی لیبی که از سوی تندروها حمایت می شود، با وجود اینکه مهلت فعالیت این کنگره به اتمام رسیده بود، اعلام کرد که این کنگره قصد دارد، فعالیتهای خود را از سر گیرد، در نتیجه این اقدام تشتت و چند پارچگی که در ساختار سیاسی این کشور وجود داشت بیش از پیش تشدید شد.

از سوی دیگر پارلمان منتخب لیبی با انتشار بیانیه ای بر حمایت خود از عملیات موسوم به کرامت لیبی که "خلیفه حفتر" سرلشگر بازنشسته ارتش لیبی آن را هدایت و رهبری می کند تاکید کرد.

در این بیانیه که توسط " فرج بوهاشم" سخنگوی این پارلمان قرائت شد، تاکید شده است که عملیات کرامت لیبی مطابق با مکانیزمهای قوانین داخلی عمل می کند و هرگونه مداخله خارجی در روند اجرای آن غیر قابل پذیرش است.

پارلمان منتخب لیبی همچنین تاکید کرده است که عملیات کرامت یک عملیات مشروع و قانونی است که تحت نظارت ستاد مشترک ارتش و دولت وقت لیبی قرار دارد و مشروعیت خود را از مردم لیب می گیرد. پیشتر نیز حفتر حمایت خود را از پارلمان منتخب اعلام کرده بود.

شایان ذکر است خلیفه حفتر از ماه مه (اردیبهشت) گذشته عملیات موسوم به کرامت لیبی را علیه دیگر گروههای مسلح لیبیایی در بنغازی و طرابلس آغاز کرده است.

این در حالی است که بوهاشم پیشتر در گفتگو با شبکه اسکای نیوز اخبار مبتنی بر همدستی پارلمان و حمایت آن از عملیات کرامت را تکذیب کرده بود.

کد N583546

وبگردی