آفتاب

انصارالله به تصمیم خصمانه امارات پاسخ داد

انصارالله به تصمیم خصمانه امارات پاسخ داد

در پی اقدام امارات برای "تروریستی خواندن" چندین گروه از جمله انصار الله در یمن، این گروه با غیر واقع‌بینانه خواندن این تصمیم، اعلام کرد که این اقدام با منافع استراتژیک ملت‌ها در شبه جزیره عرب همخوانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "محمد البخیتی"، عضو دفتر سیاسی گروه انصارالله یمن در مصاحبه با خبرگزاری آلمان تصریح کرد: این تصمیم در راستای اجرای سیاست تفرقه افکنی میان ملت‌های عربی است و این اقدام نشان‌گر انزجار غیرقابل توجیه نسبت به مردم یمن است.

البخیتی گفت: این تصمیم بر روابط حوثی‌ها با مردم امارات تاثیر نخواهد گذاشت، اما پیامدهای منفی از جمله تشدید تنش‌ها میان انصارالله با دولت امارات را در پی خواهد داشت.

پیشتر امارات فهرستی از "سازمان‌های تروریستی" را تدوین کرد که در میان آن‌ها داعش، القاعده، گروه انصارالشریعه و دیگر گروه‌ها قرار دارند.

اما امارات در اقدامی خصمانه و غیرواقع بینانه گروه انصارالله در یمن را نیز که با تروریست‌های القاعده می‌جنگد، در این فهرست قرار داد.

از سوی دیگر، روزنامه عکاظ به نقل از منابعی در حزب کنگره مردمی سراسری گزارش داد که تمهیداتی در حال حاضر صورت می‌گیرد تا از حزب کنگره مردمی سراسری خواسته شود نشست سراسری برگزار کند تا علی عبدالله صالح، رئیس این حزب را برکنار کند.

منابع اعلام کردند که این اقدامات در راستای افزایش مخالفت‌ها با علی عبدالله صالح صورت گرفته است و موارد جدایی افراد از این حزب افزایش یافته است و علی عبدالله صالح تنها تعداد محدودی طرفدار دارد.

انتهای پیام

کد N583463

وبگردی