آفتاب
| 224297

کاندیدای لیبرال در انتخابات ریاست‌جمهوری رومانی پیروز شد

کاندیدای لیبرال در انتخابات ریاست‌جمهوری رومانی پیروز شد

بر اساس نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری رومانی كه روز گذشته -یكشنبه-برگزار شد، كلائوس لوهانیس با کسب بیش از ۵۵ درصد آرا در دور دوم این انتخابات پیروز شده است.

«کلائوس لوهانیس» کاندیدای لیبرال‌ با اختلاف ۱۰ درصدی از رقیب خود در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری رومانی پیروز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از ۲۴ نیوز، بر اساس نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری رومانی كه روز گذشته -یكشنبه-برگزار شد، كلائوس لوهانیس  با کسب بیش از  ۵۵  درصد آرا در دور دوم این انتخابات پیروز شده است.

 «ویکتور پونتا» نخست‌وزیر چپ‌گرای رومانی و رقیب لوهانیس  که ۴۴ درصد آرا را به‌دست آورد، به‌ شكست خود در انتخابات ریاست جمهوری این كشور اعتراف كرد.

پونتا ۴۲ ساله ساعاتی پیش از اعلام رسمی نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری رومانی، پیروزی لوهانیس را تبریک گفت و اعلام کرد که حق همواره با مردم است.

لوهانیس ۵۵ ساله که تاکنون شهردار راست میانه شهر «سیبیو» بوده است، در صفحه خود در شبكه اجتماعی فیس‌بوك از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری رومانی خبر داد.

پونتا به‌عنوان هوادار حزب سوسیال-دموکرات رومانی در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور با کسب ۴۰ درصد آرا از رقیب خود که تنها ۳۰ درصد آرا را به‌دست آورد، پیشی گرفته بود.

بنا بر این گزراش،پونتا وعده داده بود که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری رومانی تلاش می‌کند تا ثبات را به این کشور بازگردانده و اختلافات سیاسی را کاهش دهد.لوهانیس راست‌گرا نیز در وعده‌های انتخاباتی خود از استقلال سیستم قضایی و نحوه تصویب قوانین صحبت کرد.

کد N583434

وبگردی