آفتاب
تولیت آستان حضرت معصومه(س):

کسی حق ندارد جان خود و دیگران را به خطر اندازد

کسی حق ندارد جان خود و دیگران را به خطر اندازد

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، گفت: ایمن سازی نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای، پیش از وقوع حادثه در دستور کار قرار گیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، گفت: ایمن سازی نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای، پیش از وقوع حادثه در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در دیدار با رئیس و اعضای شورای حمل و نقل استان قم، با اشاره به ایام سوگواری پیش رو که از آن به عنوان دوران اسارت آل‌الله یاد کرد، گفت: باید در بحث ایمنی سفرها به دو نکته توجه داشت نخست حرمت و شأن متعالی جان انسان است که به عنوان ودیعه الهی در اختیار خود فرد قرار گرفته است.

وی با تحلیل اینکه چرا خودکشی در اسلام حرام است، آن را منوط به حفظ این امانت الهی برشمرد و گفت: کسی حق ندارد جان خود و یا جان دیگران را به مخاطره اندازد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: بخش دوم ایمنی سفر انجام وظایفی است که به متولیان امر سپرده شده است.

وی علاج واقعه را قبل از وقوع راهکار اصلی خواند و اضافه کرد: باید نقاط حادثه‌خیز را پیش از آنکه حادثه‌ساز شوند رفع و ایمن سازی کرد.

امام جمعه قم با متفاوت برشمردن دو نگاه نگینی و قطعه‌ای به حرم و بارگاه کریمه اهل بیت(س) گفت: باید نگاه خادمان راستین بارگاه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) به این آستان نگاهی نگینی باشد به گونه‌ای که شهر را حول محور این آستان رحمت قرار دهند.

سعیدی افزود: خادمان و مجاوران راستین این بارگاه مقدس خود را به گونه‌ای مستاجری می‌دانند که در صورت صلاحدید حاضر به ترک ماوای خویش می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: نگاه نگینی بدین معنی است که جهت توسعه این بارگاه مقدس خادمان راستین آن خود را صاحب خانه ندانند، هویت ما به عنوان مجاوران و خادمان کریمه اهل بیت(س) به حضور بارگاه منور اخت الرضا(ع) حضرت فاطمه معصومه (س) می‌باشد.

انتهای پیام

کد N583281

وبگردی