آفتاب

هاگل: آمریکا روند آموزش نیروهای عراقی را سرعت بخشیده است

هاگل: آمریکا روند آموزش نیروهای عراقی را سرعت بخشیده است

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد، ارتش کشورش در حال افزایش تلاش‌ها برای آموزش و مشاوره به نیروهای عراقی در جنگ با گروه تروریستی داعش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا گفت، نیروهای عملیاتی ویژه عراق در استان الانبار واقع در غرب عراق در حال آغاز روند آموزشی و مشاوره هستند.

به گفته وی این تلاش‌ها از چند روز پیش آغاز شده است اما وی جزئیات بیشتری ارائه نکرد. رئیس پنتاگون پس از نظارت بر روند آموزش ارتش در صحرای موهاوی در ایالت کالیفرنیا در جمع خبرنگاران صحبت کرد.

کارشناسان آمریکایی طبق طرح‌های که هفته گذشته منتشر شد، 9 یگان نیروی امنیتی عراق و سه گردان پیشمرگ‌های کرد را آموزش می‌دهند.

هاگل عنوان کرد که سرعت دادن به روند آموزشی به پیشنهاد ژنرال لوید آستین، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا انجام شده است. پس از آن دریادار جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: ژنرال آستین بر این باور است که آغاز فوری آموزش نیروهای عراقی در استان الانبار می‌تواند سایر کشورها را نیز برای آموزش نیروها علیه داعش متعهد کند. این اقدام با این هدف انجام می‌شود که نیروهای ضعیف و بی‌انگیزه عراقی به جای اینکه تنها از سوی آمریکا آموزش ببینند، با اقدام کشورهای ائتلاف حمایت شوند.

جان کربی تاکید کرد که برخی کشورها به صورت شفاهی متعهد به آموزش نیروها شده‌اند اما وی از این کشورها نامی نبرد.

وزیر دفاع آمریکا در جریان بازدید از آموزش صحرایی ارتش در کالیفرنیا به جمع صدها سرباز آمریکایی رفت و در پاسخ به پرسش سربازی درباره اینکه آمریکا چه زمانی نیروی تهاجمی به عراق اعزام می‌کند، گفت: چنین طرحی در دستور کار نیست. این اظهارات بیانگر سخنان باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکاست که معتقد است اعزام نیرو بی‌معناست.

هاگل افزود: این به عهده عراقی‌هاست. عراق کشور آنهاست و آن‌ها باید خودشان این کار را انجام دهند.

وی در ادامه تاکید کرد که قرار است امروز (دوشنبه) با ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که به تازگی از عراق بازگشته دیدار کند.

انتهای پیام

کد N583227

وبگردی