آفتاب

پایان اختلافات کشورهای عربی و توافق بر سر بازگشت سفرای امارات، عربستان و بحرین به دوحه

پایان اختلافات کشورهای عربی و توافق بر سر بازگشت سفرای امارات، عربستان و بحرین به دوحه

رهبران شورای همکاری خلیج فارس در نشست روز یکشنبه خود در ریاض بالاخره به اختلافات با دولت قطر پایان داده و توافق کردند سفیران عربستان، امارات و بحرین به دوحه بازگردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری العربیه، سران شورای همکاری خلیج فارس که عصر یکشنبه نشستی را در ریاض برگزار کردند به اختلافات با دولت قطر پایان داده و قرار است نشست آتی سران این شورا در ماه آتی میلادی در قطر برگزار شود.

همچنین در این نشست سران شورای همکاری خلیج فارس بر بازگشت سفرای عربستان، امارات و بحرین به دوحه توافق کردند.

در بیانیه این شورا آمده است: رسیدن به این توافق موجب حفظ وحدت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و تحقق منافع آنها می‌شود و همچنین صفحه جدیدی را در این شورا باز می‌کند که موجب پیشبرد اقدامات این شورا می‌شود.

رهبران شورای همکاری خلیج فارس همچنین بر لزوم پایبندی تمامی کشورهای عضو این شورا به قوانین و تلاش برای حفظ امنیت و ثبات تاکید کردند.

در این بیانیه همچنین بر لزوم تحکیم همکاری‌های کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تاکید شده است.

این بیانیه پس از نشست عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت، حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین، محمد بن راشد آل مکتوم معاون پادشاه امارات و محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد این کشور صادر شد. عمان در این نشست حضور نداشت.

همچنین یک منبع مذکور در شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد: قطر در این نشست متعهد شد که تبیلغات خصمانه علیه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را متوقف کرده و از اهانت به هرگونه کشوری در شبکه خبری الجزیره خودداری کند و به تحکیم روابط خود با شورای همکاری خلیج فارس بپردازد.

قرار است سفرای عربستان، امارات و بحرین پیش از نشست سران شورای همکاری خلیج فارس که قرار است نهم و دهم دسامبر آتی در دوحه برگزار شود، به قطر بازگردند.

انتهای پیام

کد N583149

وبگردی