آفتاب

فروزنده: به زودی وحدت اصولگرایان شکل خواهد گرفت

فروزنده: به زودی وحدت اصولگرایان شکل خواهد گرفت

قائم‌مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی معتقد است که اگر اصولگرایان اختلاف داشته باشند گرفتاری‌های رهبر انقلاب بیشتر خواهد شد.

قائم‌مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی معتقد است که اگر اصولگرایان اختلاف داشته باشند گرفتاری‌های رهبر انقلاب بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لطف‌الله فروزنده در نشست هفتگی انصار حزب‌الله درباره وحدت اصولگرایان اظهارکرد: اصولگرایان برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری باید یک ید واحده باشند. این احساس نیاز به وحدت در جریانات اصولگرایی شکل گرفته است. چون اگر ما اختلاف داشته باشیم گرفتاری‌های مقام معظم رهبری بیشتر خواهد شد. به همین دلیل باید منیت را کنار بگذاریم. ان‌شاء‌الله به زودی وحدت اصولگرایان شکل خواهد گرفت چون مشترکات بسیار زیادی وجود دارد.

وی با بیان این‌که دو تفکر پس از انقلاب اسلامی شکل گرفته است، افزود: یک تفکر مقاومت است که می‌گوید راهی جز مقاومت کردن در برابر استکبار و تکیه بر ارزش‌ها نداریم و تفکر دیگر سازش است که اعتقاد دارد می‌توان با آمریکا و مستکبرین کنار آمد. خط امام (ره) با شفافیت حرکت کرد و تفکر مقاومت در آن مشهود بود اما در نظام اجرایی بحث سازش قوی‌تر است. ما نباید گفتمانی هم‌عرض گفتمان امام و رهبری تعریف کنیم چون راه موفقیت این است که گفتمان رهبری پیش برود. در هر جایی هم که نظام روی خط فکری رهبری حرکت کرده موفق بوده است.

فروزنده در ادامه به تعریف اعتقادات اصولگرایان واقعی پرداخت و گفت: جریان اصولگرایی معتقد است که اسلام می‌تواند حکومت عادلانه برقرار کند و بدون اسلام ولایتمدار شکاف به‌وجود خواهد آمد. اعتقاد بنیادین به قانون اساسی، ولایت مطلقه فقیه و همچنین مصداق ولی فقیه از دیگر اعتقادات اصلی اصولگرایی است. همچنین یک اصولگرای ضد استکبار، ضد فساد، اهل عدالت، مردمی، اهل تلاش و حاضر در میادین سخت است. باید اصولگرایی را بر اساس شاخص‌ها و ارزش‌ها تعریف کنیم. نمی‌توان اصولگرا بود ولی فاسد هم بود. اصولگرایی به حزب و دسته نیست بلکه به مطابقت با معیارها بستگی دارد.

وی همچنین تأکید کرد: امروز برای آن‌که خط مقاومت مقابل استکبار را شکل دهیم ضرورت دارد که وحدت داشته باشیم. وحدت یک وظیفه الهی است و کسی که به این وظیفه عمل کند مورد عنایت الهی قرار خواهد گرفت. باید نگاه حداکثری داشته باشیم و ارزشی برخورد کنیم. کسی که می‌خواهد در دایره اصولگرایی قرار گیرد باید مرز خود را با فتنه روشن کند و اگر تاکنون هم چیزی در مورد فتنه نگفته باشد الان باید از فتنه اعلام برائت کند.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به این‌که با فساد کارها جلو نمی‌رود، خاطرنشان کرد: مردم عاشق مسئولین پاک و اهل کار و تلاش هستند. البته ممکن است بعضی مواقع در تعیین مصادیق اشتباه صورت گیرد اما باور مردم به پاک بودن تغییر نخواهد کرد. امروز اگر می‌خواهیم موفق باشیم باید کارآمدی نظام را نشان دهیم.

وی در ادامه تأکید کرد: سازوکار وحدت اصولگرایان حتماً باید حول نظرات مقام معظم رهبری باشد. اگر ما می‌خواهیم به قدرت برسیم باید نیت‌مان از این قدرت، اجرای منویات رهبری باشد که لحظه لحظه آن عبادت به حساب می‌آید. متأسفانه بعضی مواقع اشکال اصلی در اختلاف برداشت از نظرات رهبر انقلاب است. مثلاً در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اینقدر غرور ما را گرفته بود که فکر می‌کردیم رقابت فقط بین اصولگراها است و جریان دوم خرداد مرده؛ به همین دلیل با هم رقابت کردیم و آن اتفاق افتاد.

سخنگوی جمعیت ایثارگران گفت: کسانی که نزدیک به مقام معظم رهبری هستند می‌توانند ساز و کار وحدت را تعریف کنند. این اشخاص همان علما هستند که ما باید از آن‌ها بخواهیم کمک و هدایت‌مان کند و وظیفه داریم حرفشان را گوش کنیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی و فرهنگی بیان کرد: معضلات اقتصادی واقعاً مردم را کلافه کرده است. باید حداقل‌ها را برای مردم فراهم کنیم و این‌که مشکلات اقتصادی را به مسائل بیرونی گره بزنیم اشتباه است. طبق فرموده آقا باید بتوانیم اقتصاد مقاومتی را ایجاد کنیم که راه‌حل آن‌ مشارکت عامه مردم است، البته طبق فرموده مقام معظم رهبری باید از کلیت دولت حمایت کرد ولی وظیفه مطالبه‌گری هم وجود دارد. ما باید مطالبه‌گر باشیم تا با بیان مشکلات بتوانیم به حل شدن آن‌ها کمک کنیم.

فروزنده تأکید کرد: نگرانی جدی در حوزه فرهنگ است. امروز دشمن مسائل فرهنگی را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نشانه گرفته. در بحث فرهنگی هدف این است که مردم از دین فاصله بگیرند و ما باید با کار فرهنگی جدی از ارزش‌ها دفاع کنیم. معتقدم دشمن به طور قطع حمله نظامی نخواهد کرد اما دو حربه مهم جنگ اقتصادی و جنگ نرم را پیش می‌برد. در مسائل فرهنگی و اقتصادی وظیفه ما رصد گفتمان مقام معظم رهبری و ترویج، پیگیری و تبلیغ این گفتمان است. چنین مسئله‌ای هم جز با وحدت ممکن نخواهد بود.

قائم‌مقام جمعیت ایثارگران در پایان درباره عملکرد دولت‌های نهم و دهم اظهار کرد: عملکرد دولت نهم بسیار قابل دفاع است. دولت نهم با همین ظرفیت‌های موجود در کشور چهار برابر کار کرد. دو سال اول دولت دهم هم با همین روند پیش رفت ولی متأسفانه در دو سال آخر گرفتار مسائل حاشیه‌ای شدیم. البته در سال 91 تحریم‌ها هم اثرگذار بود ولی باید بهتر کار می‌شد ضمن این‌که کار احمدی‌نژاد در خانه‌نشینی اشتباه بود و امیدوارم خداوند باعث و بانی این اتفاق را هر کسی که بوده نبخشد.

انتهای پیام

کد N583142

وبگردی