آفتاب

کوثری:رئیس جمهور امثال عارف و صالحی را برای وزارت علوم معرفی کند

کوثری:رئیس جمهور امثال عارف و صالحی را برای وزارت علوم معرفی کند

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: دولت باید فردی را برای وزارت علوم معرفی کند که مجلس بتواند به او اطمینان کند.

اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس نهم و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین درباره تاثیر رای ندادن های مجلس به گزینه های وزارت علوم بر افکار عمومی، گفت:برخی می گوید مجلس لجبازی می کند و گروهی هم معتقدند بر عکس این رفتار از سوی دولت است ، اما با توجه به شناختی که از نمایندگان دارم فکر می کنم تا زمانی که نمایندگان قانع نشوند مسلما به گزینه وزارت علوم رای نمی دهند.
وی با اشاره به فریاد دو- دو از سوی نمایندگان در زمان اعلام وصول نام وزیر پیشنهادی در مجلس گفت:آن مخالفت ها به دلیل اطلاعاتی بود که درباره آقای آشتیانی پیدا کردند.
فریاد دو- دو نمایندگان نوعی اعلام مخالفت در فضای مجلس پیش از رای گیری درباره یک موضوع است.
کوثری با بیان اینکه خط قرمزهایی وجود دارد که رئیس جمهور در معرفی کاندیداها بدان ها توجه کند، خاطر نشان کرد: قبول داریم که فضای دولت تغییر کرده ، اما در بین اصلاح طلبان هم تفاوتهایی هست. یک گروه از اصلاح طلبان تفکرشان وابسته به بیگانه است و اگر هزار نفر از آنها هم معرفی شود از سوی مجلس رد می شوند، ولی برخی اصلاح طلبان تمام هم وغمشان نظام ، انقلاب و پیشرفت کشور است مثل آقای عارف یا صالحی.
عضو فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه امثال این افراد از نظر علمی هم جا افتاده و مورد قبول همه هستند و مدیریت هم کردند،تصریح کرد:این طور نیست که به صرف اصلاح طلب بودن کسی را مجلس رد کند. نمایندگان صحبت هایشان براساس سند است.
وی که میگفت یک گروه مهره چینی وزارت علوم را بر عهده دارد که افراد آن برای مجلس شناخته شده است، گفت: یک جمعی این وزرای پیشنهادی را به آقای روحانی معرفی می کند و آقای روحانی هم معرفی می کند.
کوثری تاکید کرد:نمی خواهم 100 درصد اظهار نظر کنم، اما می دانم آقای آشتیانی رای نمی آورد.

جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی علوم سه شنبه جاری برگزار می شود.

/17212

کد N583038

وبگردی